Zborul a fost efectuat cu patru aeronave Osprey MV-22 ale Escadrilei 363 și a fost sprijinit de două cisterne aeriene KC-130J de la Escadrila 152.
„A fi capabil să zburăm din Australia în Hawaii este un exemplu excelent de flexibilitate și arată opțiunile pe care aeronava Osprey le creează pentru un comandant”, a declarat maiorul Kyle Ladwig, ofițer de operații al Escadrilei 363.
Pentru o aeronavă obișnuită să transporte militari gata echipați de luptă și în afara zonelor unde poate ateriza, zborul trans-Pacific a demonstrat capacitatea uriașă pe care Osprey o poate oferi, a mai spus Ladwig.
KC-130J Hercules a escortat Osprey-ul de-a lungul călătoriei trans-Pacifice, oprindu-se pe insule de-a lungul traseului în care piloții se puteau odihni și reface plinul cu carburant. Hercules, prin realimentarea aeriană, a mărit distanța în care aeronavele Ospreys puteau zbura fără a fi nevoite să aterizeze.
"Suntem responsabili de gestionarea realimentării cu combustibil a tuturor aeronavelor în timpul zborului de la portavion către diferite locații, cu devieri minime de la traseu sau nu", a declarat căpitanul Anthony Walters, comandantul misiunii trans-Pacifice pentru KC-130J.
Ca parte a forței Marine Rotational Force - Darwin (MRF-D), Osprey-urile care au zburat în această misiune s-au aflat în Australia pentru șase luni sprijinind programul MRF-D care a cuprins mai multe exerciții de luptă.
MV-22 Osprey este o aeronavă extrem de capabilă, care combină capacitatea de decolare și aterizare pe verticală a unui elicopter cu viteza unei aeronave de luptă cu aripi fixe.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News