Publicitate
Reprezentanii centrului susțin că navigația pe cele două rute, care permite realizarea comerțului dintre Rusia și Republica Islamică Iran, poate fi considerată uneori ilegală, din punctul de vedere al Occidentului.
După cum a informat Caspic Policy Center, de exemplu, pe cele două rute maritime este adusă în Federația Rusă muniția furnizată din Iran.
“Lloyd's List Intelligence a urmărit navele din Marea Caspică ce transportau drone și arme iraniene, fără a furniza semnale obligatorii pentru stabilirea cursului acestora. Navele au fost văzute transportând mărfuri între porturile iraniene și rusești.
Acestea se deplasează în umbră prin oprirea dispozitivelor de monitorizare, fapt ce indică transferul de mărfuri ilegale, cum ar fi armamentele, între Iran și Rusia. Navele evită cu succes și inspecțiile obligatorii, ceea ce face și mai dificilă urmărirea naturii încărcăturii lor”, au precizat reprezentanții centrului.
Ce poate face NATO care nu își poate desfășura prezența navală în Marea Caspică. Canalul Volga-Don, una din cele mai importante rute pentru Armata rusă
Aceștia nu au specificat cine ar putea lansa astfel de verificări ale navelor rusești și iraniene în Marea Caspică, dar au subliniat că NATO ar trebui să acționeze mai activ în regiune prin țări precum Azerbaidjan și Kazahstan.
“NATO nu își poate desfășura prezența navală directă în Marea Caspică, dar SUA și aliații săi ar trebui să fie gata să lucreze pentru îmbunătățirea relațiilor cu aceste state și pentru desfășurarea de exerciții comune de consolidare a mecanismelor de control”, apreciază Caspic Policy Center.
În mesajul centrului nu este uitat nici canalul Volga-Don, despre care presa străină în general a început să scrie mult mai des după începerea operației militare speciale.
“Canalul Volga-Don, care leagă Marea Caspică de Marea Neagră, este una dintre cele mai importante rute maritime pentru armata rusă. Aceasta o folosește, în special, în anotimpurile calde, pentru a transfera nave de război și mărfuri militare”, se afirmă în textul publicat de Caspic Policy Center.
În acesta se mai precizează și faptul că China ajută Federația Rusă în modernizarea rutelor maritime prin efectuarea de lucrări de dragare pe Volga, pentru adâncirea șenalului navigabil.
Așa-numita “rețea de ape interne” a Rusiei pentru transferul unor nave de luptă
Comentariul autorului: Canalul Volga-Don nu numai că leagă Marea Neagră de Marea Caspică, dar facilitează și comunicațiile maritime dintre cele două mări și Marea Baltică. Astfel, Federația Rusă a folosit așa-numita “rețea de ape interne” pentru transferul unor nave de luptă, în special nave mici purtătoare de rachete și artilerie, de la Flotila din Marea Caspică la Flota din Marea Neagră sau la Flota din Marea Baltică.
Acest coridor a căpătat o importanță și mai mare în contextul invaziei militare ruse în Ucraina și implicit a închiderii de către Turcia a Strâmtorilor Bosfor și Dardanele pentru navele de luptă din cele două state.
De asemenea, ca urmare a atacurilor cu rachete și drone aeriene și maritime ale Forțelor Armate ale Ucrainei asupra navelor de luptă și a infrastructurii Flotei ruse din Marea Neagră, partea rusă a transferat o active de la Sevastopol atât la Novorossiysk, dar și în Marea Caspică. De exemplu, testarea pe mare a navelor de luptă noi a fost mutată complet în Marea Caspică, unde s-au refugiat și unele nave mici purtătoare de rachete din clasa Karakurt.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News