Publicitate
Dezvoltată de Boeing și armata SUA, ACRB (Advanced Chinook Rotor Blades) - noul tip de pale, din material compozit, având un design modificat, se dovedește a fi un program cu probleme.
Auditorul tehnic al Pentagonului raportează că cel mai recent design al palelor rotorului Chinook (ACRB) produce vibrații excesive la sol și în zbor, care pot cauza riscuri din punct de vedere al siguranței zborului, relatează Defence-blog.
Potrivit raportului, echipajele elicopterelor Chinook au raportat o stare de oboseală accentuată, precum și alte probleme fizice datorate vibrațiilor excesive în urma zborurilor de testare în care au fost utilizate pale de tip ACRB.
Primele variante de pale tip ACRB erau stabile, dar nu întruneau specificațiile tehnice dorite
Auditorul tehnic al Pentagonului a declarat că proiectele inițiale ARCB erau stabile, dar nu furnizau îmbunătățirile de putere prevăzute de modelele de calcul.
În a doua jumătate a anului 2021, biroul de programe va examina problema și va determina care este impactul său asupra programului .
CH-47 Chinook este un elicopter bimotor, cu rotor în tandem, având o greutate ridicată. Proiectat și produs la începutul anilor 1960, acesta este singurul tip de elicopter al armatei care poate efectua transport cu greutăți mari, dispunând și de trei cârlige pentru transport de cargo extern.
Chinook Block II combină noile tehnologii, inclusiv noul tip de pale ale rotorului, rezervoarele de combustibil reproiectate, un fuzelaj întărit și o transmisie îmbunătățită - toate vizând creșterea capacității de ridicare pentru noua generație a elicopterului Chinook.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News