Publicitate
DefenseRomania a scris în lună martie că Naval Group și Chantiers de l'Atlantique au format joint-venture-ul (JV) MO Porte Avions pentru a construi viitorul portavion al marinei franceze. Anul 2038 fiind dată la care francezii şi-au propus să-l pensioneze pe bătrânul Charles de Gaulle.
Joint-venture-ul va fi deţinut în proporţie de 65% de Naval Group și 35% de Chantiers de l'Atlantique. Naval Group are responsabilitatea de a realiza designul navei şi a sistemelor care vor fi instalate pe acesta: sistemul de luptă, sistemele de navigație, radarele, catapultele, va furniza subansamble ale sistemului nuclear de propulsie și va integra reactoarele la bordul portavionului.
Chantiers de l'Atlantique, la rândul său, va fi responsabil pentru proiectarea și construcția portavionului, în special structura, propulsia electrică, compartimentarea navei şi sistemul de direcție. În prezent joint-venture-ul MO Porte Avions poartă discuţii cu TechnicAtome, companie franceză responsabilă cu dezvoltarea motoarelor nucleare care ar urma să fie instalate pe viitorul portavion al marinei franceze.
Aproximativ 200 de milioane de euro au fost alocate nu mai pentru finanțarea studiilor de proiectare. Presa franceză precizează că viitorului portavion francez ar trebui să înlocuiască Charles de Gaulle – singurul portavion nuclear al Marinei franceze – până în anul 2038.
Pentru a realiza cel mai bun profil posibil al corpului noului portavion, inginerii și tehnicienii francezi folosesc simulare, precum și machete la scară 1/30. În plus față de această etapă, sunt realizate lucrări de proiectare şi optimizare pentru viitoarele sisteme de propulsie, dar şi a catapultelor electromagnetice pentru avioane [EMALS - ElectroMagnetic Aircraft Launching System] și Advanced Arresting Gear [AAG].
Potrivit publicaţiei franceze Opex 360, de aici şi vizită oficială, de la sfârșitul lunii aprilie, a unei delegații franceze la bordul noului portavion american USS Gerald Ford, care în prezent se află în faza de testare pentru a fi livrat US NAVY.
Sursa citată precizează că delegaţia franceză a făcut acesta vizita la bordul USS Gerald Ford, deoarece portavionul american este echipat cu catapulte electromagnetice, iar acest lucru ar ajuta la o mai bună înţelegere a modului de funcţionare a acestor sisteme.
Astfel, conform unui comunicat de presă al Marinei SUA, această delegație franceză, condusă de inginerul francez Nicolas Hué și de viceamiralul Éric Malbrunot, responsabil cu planurile și programele militare derulate de Forţele Navale Franceze, a putut „observa” funcționarea catapultelor electromagnetice, precum și a altor dispozitive şi sisteme care ajuta la oprirea aeronavelor la aterizare, pe pista portavionului USS Gerald Ford.
Marina franceză vrea un nou portavion, unul mult mai impunător decât bătrânul Charles de Gaulle
Publicaţia Opex 360 susţine că mai impunător decât actualul „Charles de Gaulle”, cu cele aproximativ 75.000 de tone ale sale, Portavionul de Nouă Generație (PA NG) – care încă nu a primit un nume oficial – ar urma să fie propulsat de două motoare nucleare K22, ar urma să aibă o lungime de 300 de metri și o lățime de până la 80 de metri şi trebuie să poată transporta aproximativ treizeci de avioane de luptă.
Sursa citată precizează că construirea noului portavion, potrivit informaţiilor furnizate de ministerul francez al apărării, ar urma să înceapă în 2025, iar primele teste pe mare, dacă proiectul nu are întârzieri, ar urma să fie în 2036. Cel puţin doi ani ar trebui testat noul portavion al marinei franceze pentru că în 2038 să fie dat în folosinţă.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News