E vorba despre probleme tehnice apărute la motor. Generalul american Eric Fick, coordonatorul programului F-35 din cadrul Pentagonului, a precizat acest lucru în timpul unor audieri în Camera Reprezentanților din Congresul american, notează The Drive. Audierea a avut loc pe data de 13 iulie.
Astfel, din cauza unor deteriorări a paletelor turboreactoarelor, 46 de aeronave se află consemnate la sol până la remedierea situației.
Sursa citată precizează că aceasta e cea mai dificilă perioadă pentru US Air Force, în ceea ce privește consemnarea indisponibilitatea aeronavelor de generația a V-a.
Către US Air Force au fost livrate până în prezent 283 de aeronave stealth de generația a V-a de tip F-35, ceea ce înseamnă că în prezent aproximativ 15% din flotila de F-35 nu e operabilă.
Motorul F119, dezvoltat de compania americană Pratt & Whitney, este în prezent cel mai puternic motor din lume pentru avioane bimotor (cu două motoare). Motorul F135 este motorul care propulsează avionul de luptă F-35 și este, de asemenea, cel mai puternic din clasa sa.
Su-57 rus are probleme mai mari cu motorul
Probleme mult mai mari la motoare întâmpiă Federația Rusă în programul Su-57.
Rușii au ajuns la concluzia că motorul Saturn AL-41F pur și simplu nu este suficient de puternic pentru Su-57 și au anunțat că au rezolvat problema, prin dezvoltarea noilor motoare Saturn Izdeliye 30 proiectate special pentru Su-57. Dar în cel mai optimist scenariu, în cazul în care nu vor mai apărea noi probleme, dezvoltarea acestui motor va mai dura câțiva ani. Asta înseamnă că primele Su-57 vor dispune tot de motoare Saturn AL-41F-1.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News