Un pilot USAF explică de ce va mai dura un an și jumătate până când Ucraina va avea o escadrilă F-16 complet operațională

DefenseRomania Team |
Data publicării:
Pilot de avion F-16. Sursa Foto: U.S. Air Force Reserve Command.
Pilot de avion F-16. Sursa Foto: U.S. Air Force Reserve Command.

Ministrul belgian de externe, Hadja Lahbib, a declarat la 28 mai pentru postul de televiziune belgian RTL că țara sa va furniza Ucrainei 30 de avioane de luptă F-16 Fighting Falcon până în 2028. Aceasta a adăugat că primul dintre aceste avioane ar trebui să sosească deja "până la sfârșitul anului".

Pe 28 mai, președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a efectuat o vizită în Belgia pentru a semna un acord bilateral de securitate. Lahbib a declarat că acordul privind avioanele de luptă F-16 va fi semnat în aceeași zi.

După cum a raportat The Kyiv Independent, Belgia a fost printre primele țări care s-au alăturat coaliției înființate în vara anului 2023 pentru a consolida Forțele Aeriene ale Ucrainei. Inițiativa a fost lansată de SUA, Danemarca și Țările de Jos.

Pe lângă furnizarea mai multor avioane de luptă F-16 Kievului, Bruxellesul va contribui și la formarea piloților ucraineni în țările UE.

Țările de Jos, Danemarca și Norvegia s-au angajat, de asemenea, să furnizeze Ucrainei zeci de avioane de a patra generație fabricate în SUA. De fapt, primul lot de F-16 va fi livrat Ucrainei în această vară, a anunțat Ministerul danez al Apărării la începutul acestui an.

 

Dar va ajuta F-16 în mod eficient Ucraina să respingă agresiunea Rusiei?

 

Dennis Watson, fost aviator USAF, explică ca "un total de 20 de piloți ucraineni sunt așteptați să termine anul acesta cursurile de calificare pentru operarea avioanelor F-16, potrivit The Aviation Geek Club.

,,Doar Danemarca, Norvegia, Olanda și Belgia sunt aşteptate să trimită 60 de F-16 în Ucraina până la sfârșitul anului. Asta înseamnă trei aparate de zbor pentru fiecare pilot instruit. Raportul ideal este aproape invers. Ar fi în beneficiul Ucrainei să aibă cel puțin doi piloți instruiți pentru fiecare aeronava, deoarece oamenii obosesc înaintea aeronavelor'', argumentează Watson.

,,Din păcate, atât școlile europene, cât și cele americane de F-16 sunt la capacitate maximă, doar câteva locuri fiind acordate piloților străini în fiecare an. În cazul SUA, pregătirea piloților străini este de obicei programată cu ani în avans, iar SUA nu își pot schimba prea ușor obligațiile de a-și pregăti proprii piloți, precum și pe cei ai națiunilor aliate. Acestea fiind spuse, Europa, SUA și contractorul în domeniul apărării, Lockheed Martin, par să depună toate eforturile pentru a se adapta la noua realitate'', a spus acesta.

 

Încă un an și jumătate până când Ucraina va avea o escadrilă F-16 complet operațională

 

,,În plus, piloții ucraineni trebuie să învețe limba engleză cu un accent puternic pe terminologia aviatică și militară înainte de a începe pregătirea piloților, ceea ce, de asemenea, necesită timp. Ei nu vor deveni fluenți într-un timp atât de scurt, dar se pot apropia după aproximativ un an", a argumentat fostul aviator USAF. 

,,Aceasta înseamnă că mai avem de așteptat încă un an și jumătate până când Ucraina va avea măcar o escadrilă de F-16 complet operațională. Până atunci, nu putem spera că aceste avioane de vânătoare vor mai face diferența. Principala problemă a forțelor aeriene ucrainene în acest moment nu este aeronava, ci piloții calificați'', a conchis Watson.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel