Turcia, de neoprit: După un avion de generația a 5-a, a început proiectarea unui portavion în adevăratul sens al cuvântului, peste TCG Anadolu

Darius Muresan |
Data publicării:
Nava de asalt amfibie multifuncțională TCG Anadolu. Foto: Marina Turciei
Nava de asalt amfibie multifuncțională TCG Anadolu. Foto: Marina Turciei

Industria din Turcia pare de neoprit. Turcii au demarat proiectarea unui portavion autohton, care va fi mult mai mare decât TCG Anadolu, care e de fapt nava de asalt amfibie multifuncțională, dar clasificată ca portavion ușor. Desigur, procesul e unul complicat și îndelungat, dar la capătul lui turcii vor fi printre puținele state din lume care se vor lăuda că operează două portavioane. 

Industria de apărare din Turcia e pe val. Recent a fost prezentat primul avion de generația a 5-a dezvoltat de turci, e vorba de Kaan, cunoscut și sub denumirea de TF-X (Turkish Fighter - Experimental). Kaan e de departe cel mai ambițios program din istoria industriei de apărare din Turcia care țintește azi și către un portavion.

Kaan are o lungime de 21 de metri și, potrivit producătorului, poate atinge o viteză maximă de 1,8 Mach datorită motoarelor sale duble. Dispune desigur de caracteristici stealth și va avea integrat armament aer-aer și aer-sol, precum și muniții inteligente.

La începutul lunii februarie Kaan a efectuat primul său zbor. Aeronava a decolat, a zburat 13 minute și a aterizat cu succes, momentul fiind considerat unul istoric pentru industria turcă de apărare.

2. Kaan, prim... (kaan_56562400.jpg)

Kaan, primul avion de generația a 5-a a Turciei. Foto: Havelsan

O industrie care acum țintește către un portavion. 

 

Turcia vrea un portavion în adevăratul sens al cuvântului. Industria a început deja proiectarea viitorului portavion

 

Publicația turcă Daily Sabah scrie după o sesiune cu porțile deschise a Direcției Biroului de Proiectare (DPO) din cadrul Comandamentului Forțelor Navale Turce, că oficialii militari turci au confirmat planul de construire al unui nou portavion.

Amintim că în toamna anului trecut președintele turc Recep Tayyip Erdogan a confirmat că Turcia va construi un portavion și o va face în cooperare cu industria din Spania.

„Vom încheia un nou acord cu Spania pentru a dispune de o versiune îmbunătățită a navei TCG Anadolu și pentru a crește astfel numărul portavioanelor noastre la două (...) Nicio putere imperialistă nu va putea împiedica Republica Turcă din calea ei spre fericire, succes și victorie”, preciza anul trecut în noiembrie președintele Erdogan.

Ceea ce e nou azi, scrie Daily Sabah citând surse proprii, e că proiectarea viitorului portavion a început.

Amintim că Turcia deține un portavion ușor, TCG Anadolu, care e de fapt o navă de asalt amfibie multifuncțională ce ar fi trebuit să opereze avioane F-35 Lightning II, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat după excluderea Turciei din programul F-35 ca urmare a achiziției de sisteme de apărare rusești S-400.

 

Despre TCG Anadolu, care ar fi trebuit să opereze inițial avioane americane F-35 Lightning II

 

3. TCG Anadol... (tcg-anadolu_26816100.jpg)

TCG Anadolu, nava de asalt amfibiu a Turciei

Nava are un deplasament 27.000 de tone. Poate lua la bord până la 29 elicoptere de luptă/transport (10 pe puntea de zbor și 19 în hangar) și 41 de drone de luptă (11 pe puntea de zbor și 30 în hangar).

Inițial, pe portavionul Anadolu trebuiau să opereze avioane de luptă de generația a cincea F-35B, dar locul lor a fost luat de drone, după ce Turcia a fost exclusă din programul F-35, deoarece a achiziționat din Rusia sisteme de apărare antiaeriană S-400.

Echipajul total al navei împreună cu pușcașii marini este de 1.200 de oameni, dintre care până la 700  sunt pușcași. Capacitatea compartimentelor de debarcare este de 27 de vehicule amfibie de asalt, 29 de tancuri și patru nave de debarcare mecanizate/două vehicule de debarcare pe pernă de aer.

Așadar, Turcia intenționează să mai construiască o a doua navă - TCG Trakya (L 401) - din aceeași clasă. Costul TCG Anadolu, inclusiv lucrările de proiectare, este estimat la un miliard de dolari, construcția navei fiind în desfășurare din 2018.

CITEȘTE ȘI: Turcii se mișcă bine: Un radar AESA dezvoltat 100% de industria turcă, integrat pe F-16. Primul zbor al unui F turcesc cu noul radar a avut deja loc

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel