Industria de apărare din Turcia e pe val. Recent a fost prezentat primul avion de generația a 5-a dezvoltat de turci, e vorba de Kaan, cunoscut și sub denumirea de TF-X (Turkish Fighter - Experimental). Kaan e de departe cel mai ambițios program din istoria industriei de apărare din Turcia care țintește azi și către un portavion.
Kaan are o lungime de 21 de metri și, potrivit producătorului, poate atinge o viteză maximă de 1,8 Mach datorită motoarelor sale duble. Dispune desigur de caracteristici stealth și va avea integrat armament aer-aer și aer-sol, precum și muniții inteligente.
Kaan, primul avion de generația a 5-a a Turciei. Foto: Havelsan
O industrie care acum țintește către un portavion.
Turcia vrea un portavion în adevăratul sens al cuvântului. Industria a început deja proiectarea viitorului portavion
Publicația turcă Daily Sabah scrie după o sesiune cu porțile deschise a Direcției Biroului de Proiectare (DPO) din cadrul Comandamentului Forțelor Navale Turce, că oficialii militari turci au confirmat planul de construire al unui nou portavion.
„Vom încheia un nou acord cu Spania pentru a dispune de o versiune îmbunătățită a navei TCG Anadolu și pentru a crește astfel numărul portavioanelor noastre la două (...) Nicio putere imperialistă nu va putea împiedica Republica Turcă din calea ei spre fericire, succes și victorie”, preciza anul trecut în noiembrie președintele Erdogan.
Ceea ce e nou azi, scrie Daily Sabah citând surse proprii, e că proiectarea viitorului portavion a început.
Amintim că Turcia deține un portavion ușor, TCG Anadolu, care e de fapt o navă de asalt amfibie multifuncțională ce ar fi trebuit să opereze avioane F-35 Lightning II, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat după excluderea Turciei din programul F-35 ca urmare a achiziției de sisteme de apărare rusești S-400.
Despre TCG Anadolu, care ar fi trebuit să opereze inițial avioane americane F-35 Lightning II
TCG Anadolu, nava de asalt amfibiu a Turciei
Nava are un deplasament 27.000 de tone. Poate lua la bord până la 29 elicoptere de luptă/transport (10 pe puntea de zbor și 19 în hangar) și 41 de drone de luptă (11 pe puntea de zbor și 30 în hangar).
Inițial, pe portavionul Anadolu trebuiau să opereze avioane de luptă de generația a cincea F-35B, dar locul lor a fost luat de drone, după ce Turcia a fost exclusă din programul F-35, deoarece a achiziționat din Rusia sisteme de apărare antiaeriană S-400.
Echipajul total al navei împreună cu pușcașii marini este de 1.200 de oameni, dintre care până la 700 sunt pușcași. Capacitatea compartimentelor de debarcare este de 27 de vehicule amfibie de asalt, 29 de tancuri și patru nave de debarcare mecanizate/două vehicule de debarcare pe pernă de aer.
Așadar, Turcia intenționează să mai construiască o a doua navă - TCG Trakya (L 401) - din aceeași clasă. Costul TCG Anadolu, inclusiv lucrările de proiectare, este estimat la un miliard de dolari, construcția navei fiind în desfășurare din 2018.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News