Rețineți că tancul turcesc Altay este aproape gata pentru producția de serie, totul depinde de găsirea unui motor pentru acesta. Într-o analiză anterioară, publicată în luna ianuarie, am precizat că industria turcă de apărare va dezvolta primul prototip al motorului ''Batu'' care va fi montat pe tancul principal de luptă (MBT) Altay. Dezvoltarea acestui motor fiind unul dintre obiectivele pe care companiile turce de apărare trebuie să le îndeplinească în anul 2021.
Principalul tanc de luptă al Turciei, Altay – proiect lansat de compania turcă Otokar – ar urma să primească în anul 2021 un motor dezvoltat şi fabricat în integralitate de industria turcă de apărare. Ankara a anunțat dezvoltarea acestui motor ca pe o soluţie la înlocuirea motorului german MTU - planificat inițial să fie instalat pe tancul turcesc.
Pentru tancul Altay este planificată utilizarea unui motor numit Batu, a cărui dezvoltare a început în 2018 la uzina BMC (o companie turco-qatareză care a câștigat anterior un contract pentru dezvoltarea acestui motor). Lucrările la noul motor vor fi efectuate de compania Otokar.
Batu este un motor diesel ce ar trebui să dezvolte o putere de 1600 CP - alţi parametri tehnici nu sunt cunoscuţi, iar data începerii producției sale în serie este, de asemenea, necunoscută.
În toamna anului trecut, DefenseRomania a precizat că oficialii turci din domeniul achizițiilor militare, precum şi angajaţii unei companii militare private, au negociat cu o companie sud-coreeană pentru a salva de la eşec programul primului tanc principal de luptă turcesc, Altay.
Compania turca BMC, producătorul tancului Altay, a purtat discuții cu compania sud-coreeană Hyundai Rotem pentru a rezolva problemele legate de lipsurile tehnologice care au ţinut pe loc programul militar pentru tancul Altay. Compania BMC poartă discuţii, prin Hyundai Rotem, cu alţi doi producători sud-coreeni din domeniul apărării: producătorul de motoare Doosan și S&T Dynamics, care produce transmisii automate.
După cum știți, Coreea de Sud și se confruntă și ea cu dificultăți în dezvoltarea unui motor pentru propriul său tanc, iar Germania a interzis furnizarea de motoare MTU MT883 din cauza embargoului asupra armelor impus Turciei.
Coreea de Sud a întâmpinat probleme similare cu programul său de producție în serie a tancului K2 Black Panther. Realizarea la termen a programului K2 Black Panther a întâmpinat întârzieri tot din cauza problemelor legate de motor și transmisie.
O mână de ajutor poate veni din partea Ucrainei
La începutul aceste luni, publicaţia TurDef a relatat în exclusivitate ca Turcia este în negocieri cu Ucraina pentru motoare care ar urma să fie instalate pe obuzierul Firtina și pe tancul Altay.
Publicaţia TurDef citează reprezentanţi ai companiei ucrainene Malyshev – parte a concernul militar ucrainean Ukroboronprom – care au fost prezenţi la Expoziției Internaționale de Apărare IDEF-2021 de la Istanbul şi care au prezentat motoarele 6TD Malyshev. Reprezentanții companiei au declarat pentru TurDef că sunt în negocieri cu Turcia.
Potrivit sursei citate, motoarelor 6TD, dezvoltate şi produse de compania Malyshev sunt luate în considerare pentru a fi instalate pe obuzierul autopropulsat Firtina și pe tancul principal de luptă Altay.
Expoziția Internațională de Apărare IDEF-2021 a avut loc luna trecută la Istanbul. La această expoziţie militară au participat mai multe companii din Ucraina, printre care Malyshev. Yehor Ovcharov, reprezentant al întreprinderii de stat „Uzina Malyshev” a declarat în exclusivitate pentru TurDef că în prezent sunt purtate discuţii cu Turcia pentru furnizarea mai multor motoare, printre acestea fiind propuse: un motor 6TD-2 pentru obuzierul Firtina – care este deja utilizat pe mai multe tancuri din Ucraina, Pakistan și Thailanda, iar motorul propus pentru tancul Altay MBT este 6TD-4 – care dezvoltă 1500 CP.
Yehor Ovcharov a mai precizat că instalarea motorului 6TD-4 în compartimentul motor al tancului Altay va întâmpina unele probleme, dar nu ceva foarte sofisticat care nu poate fi rezolvat.
Programul de dezvoltare a tancului Altay
În mai 2011, macheta primului MBT Altay a fost prezentată publicului la expoziţia de apărare IDEF 2011 și primele prototipuri au fost livrate Forțelor Armate Turce, în noiembrie 2016. În noiembrie 2018, Președinția Industriilor de Apărare (SSB) a încheiat un contract cu producător de vehicule blindate BMC pentru producția în serie a tancului Altay,
Programul de producție derulat de Turcia pentru primul său tanc principal de luptă (MBT), de nouă generație, Altay a început să prindă contur în anul 2018, când guvernul de la Ankara și compania turcă BMC au semnat contractul pentru acesta.
Contractul prevede fabricarea unui prim lot de 250 de unități, suport logistic pe toată durată de viață operațională și construirea unui centru de mentenanţă. Ca parte a contractului, compania BMC ar trebui să proiecteze, să dezvolte și să producă şi o versiune fără echipaj a tancului Altay.
Programul Altay este împărțit în două faze: T1 și T2. Faza T1 acoperă producția primelor 250 de unități, iar T2 implică dezvoltarea şi producerea unei versiuni mult mai avansate. În cadrul programului Altay, Turcia şi-a propus să producă în cele din urmă 1.000 de tancuri, urmând să fie produsă și o versiune fără echipaj.
Tancul cântărește 60 de tone, în timp ce poate atinge viteze de până la 70 km / h, iar armamentul principal al Altay constă dintr-un tun de calibru de 120 mm - fabricat de compania turcă MKE printr-un contract de transfer tehnologic cu Hyundai Rotem din Coreea de Sud.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News