Industria din Turcia spune că dacă ar deține licența pentru F-35 ar produce două avioane pe lună

Eduard Pascu |
Data actualizării: | Data publicării:
Sursă foto: F-35.com
Sursă foto: F-35.com

Compania Turkish Aerospace Industries (TAI) dezvoltă două vehicule aeriene fără pilot, trei avioane și șase tipuri de elicoptere. De asemenea TAI are în proiect și dezvoltarea unui avion de luptă ”național”.

Publicitate

Președintele Turkish Aerospace Industries (TAI), Temel Kotil, a declarat că în prezent sunt în lucru două proiecte de vehicule aeriene fără pilot (UAV) împreună cu trei proiecte de avioane și șase elicoptere, inclusiv o aeronavă de luptă de fabricație autohtonă.

Spunând că cel mai important proiect este avionul de luptă, Temel Kotil a declarat pentru Agenția Anadolu că proiectul necesită în jur de 6.000 de angajați, jumătate dintre ei de la TAI și ceilalți de la alte firme colaboratoare.

Kotil a menționat că aeronava de generația a cincea va fi un avion cu un singur pilot, în timp ce inteligența artificială de pe aeronavă va servi drept al doilea pilot.

Motorul va fi gata în 2023, iar avionul va zbura în 2025, iar apoi va fi livrat Forțelor Aeriene Turce, a subliniat el.

Propulsia a fost dezvoltată de compania turcă de motoare TR Motor (o filială a TAI) împreună cu o altă firmă de apărare SSTEK, a spus Kotil, subliniind că este necesar și sprijinul altor companii pentru dezvoltarea perifericelor și a componentelor secundare ale motorului.

Trenul de aterizare va fi realizat în comun de o companie italiană și una turcă, iar Turcia va deține drepturile asupra proiectului. ”Turcia trebuie să dețină toate proiectele pentru ca avionul să fie produs național”, a mai spus Kotil.

”Concurenții sunt conștienți de faptul că Turcia și TAI sunt jucători puternici în industria de apărare mondială”, a subliniat el, spunând: "Dacă am deșine licența pentru F-35, am construi două avioane pe lună la TAI. Importantă este licența, drepturile de proprietate intelectuală. Avem capacitatea de a construi F-35 chiar din acest moment”.

”Am încercat să facem o aeronavă națională de la bun început... Totul, toate componentele sale, trebuie să fie indigene. Nu avem de ales decât să muncim la acest program pe o perioadă de timp, inclusiv pentru producția motorului", a adăugat Kotil.

Turcia încă mai produce şi livrează componente pentru avioanele de luptă americane F-35, în pofida faptului că a fost suspendată din acest program în urmă cu aproape un an din cauză că a importat din Rusia sisteme de apărare antirachetă S-400, 

"Un proiect F-35 din care este exclusă Turcia este condamnat la un eșec total. Turcia nu este doar un membru al consorțiului implicat în producția de avioane de luptă de către Lockheed Martin, dar este de asemenea un cumpărător. Ankara a luat măsuri pentru a-și produce propriile avioane de luptă”, declara Erdogan la IDEF '19, un târg internațional pentru industria de apărare la Istanbul.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel