O declarație de intenție privind furnizarea de motoare pentru tancul de luptă principal al Turciei (MBT) Altay a fost semnată de oficiali din Coreea de Sud.
DefenseRomania a precizat din toamnă anului trecut că industria turcă de apărare a purtat discuții cu compania sud-coreeana Hyundai Rotem pentru a rezolva problemele legate de lipsurile tehnologice care au ţinut pe loc programul militar pentru tancul Altay. La momentul respectiv, producatorul turc de vehicule blindate BMC BMC poartă discuţii, prin intermediul companiei coreene Hyundai Rotem, cu alţi doi producători sud-coreeni din domeniul apărării: producătorul de motoare Doosan și S&T Dynamics, care produce transmisii automate.
Vineri, ministerul turc de externe, Mevlut Cavusoglu, a postat pe Twitter că ministrul Administrației Programului de Achiziții pentru Apărare din Coreea de Sud (DAPA), Kang Eun-ho, l-a informat despre semnarea declarației de intenție privind furnizarea de motoare pentru tancurile Altay.
„Este un pas important pentru acest proiect”, a adăugat Cavusoglu.
În martie 2021, producătorul turc de vehicule terestre BMC, compania care realizează proiectul Altay, a convenit cu două companii sud-coreene, Doosan Infracore Co. și S&T Dynamics Co., pentru motor și transmisie necesare începerii procesului de producţie pentru acest tanc.
Un înalt oficial de la BMC a declarat că compania a semnat un acord cu Doosan și S&T Dynamics pentru a furniza motorul și transmisia pentru Altay. „Aceste acorduri sunt rezultatul unei înțelegeri strategice între companiile noastre și țările noastre”, a spus oficialul, potrivit DefenceTurk.net.
Programul de producție al Turciei pentru primul său tanc principal de luptă (MBT), de nouă generație, Altay a început să prindă contur în anul 2018, când guvernul de la Ankara și compania turcă BMC au semnat contractul pentru acesta.
Contractul prevede fabricarea unui prim lot de 250 de unități, suport logistic pe toată durată de viață operațională și construirea unui centru de mentenanţă. Ca parte a contractului, compania BMC ar trebui să proiecteze, să dezvolte și să producă şi o versiune fără echipaj a tancului Altay.
Programul Altay este împărțit în două faze: T1 și T2. Faza T1 acoperă producția primelor 250 de unități, iar T2 implică dezvoltarea şi producerea unei versiuni mult mai avansate. În cadrul programului Altay, Turcia şi-a propus să producă în cele din urmă 1.000 de tancuri, urmând să fie produsă și o versiune fără echipaj.
Coreea de Sud a întâmpinat probleme similare cu programul său de producție în serie a tancului K2 Black Panther. Realizarea la termen a programului K2 Black Panther a întâmpinat întârzieri tot din cauza problemelor legate de motor și transmisie.
Primele 100 de tancuri K2 Black Panther au fost construite cu un motor Doosan de 1.500 de cai putere și o transmisie automată S&T Dynamics. În cadrul unui al doilea contract, tancurile au început să fie livrate la sfârșitul anului 2016. Dar, după ce transmisia S&T Dynamics a eșuat în timpul mai multor testele de rezistenţă, sud-coreenii au anunțat că al doilea lot de tancuri K2 Black Panther va fi unul ’’hibrid”, deoarece acestea vor avea un motor dezvoltat local și un sistem de transmisie RENK – fabricat de compania germană cu acelaşi nume.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News