Aceste tarife de 25% pentru toate mașinile fabricate în afara SUA vor fi adăugate la tarifele deja în vigoare, a spus președintele la o conferință organizată miercuri în Biroul Oval. Nu este încă clar dacă tarifele vor fi impuse și pentru importurile de piese auto.
"Vom face ca țările care fac afaceri în țara noastră și care ne iau averea de la noi să plătească... Ceea ce vom face este să punem un tarif de 25% pentru toate mașinile care nu sunt fabricate în Statele Unite. Dacă sunt fabricate în Statele Unite, nu va exista absolut niciun tarif pentru ele", a spus Trump.
El a spus că tarifele vor intra în vigoare pe 2 aprilie, în aceeași zi în care administrația intenționează să impună tarife reciproce cuprinzătoare care vizează țările care reprezintă cea mai mare parte a deficitului comercial al SUA.
Tariful de import de 25% pentru mașini pe care Trump l-a propus în februarie ar provoca un cutremur în industria globală, scrie Reuters. Acesta din urmă se află deja într-o incertitudine cauzată de amenințările rapide ale lui Trump de a impune tarife și de retragerea ocazională a acestora.
Tarifele ar putea crește prețul mașinilor cu mii de dolari, lovind vânzările de vehicule noi și ducând la pierderi de locuri de muncă, a spus Centrul pentru Cercetare Auto. Industria auto americană depinde în mare măsură de piesele importate.
În 2024, SUA au importat produse auto în valoare de 474 de miliarde de dolari, dintre care mașinile de pasageri valorau 220 de miliarde de dolari. Cei mai mari furnizori au fost aliați apropiați ai SUA, cum ar fi Mexic, Japonia, Coreea de Sud, Canada și Germania.
Europa anunță că va răspunde
”Regret profund decizia SUA de a impune tarife la exporturile europene de automobile”, a declarat președinta Comisiei, Ursula von der Leyen, cu privire la anunțul SUA.
”Tarifele sunt taxe – dăunătoare pentru afaceri și pentru consumatori, atât cei din SUA, cât și din Uniunea Europeană.
Vom evalua acum acest anunț, împreună cu alte măsuri pe care SUA le au în vedere în zilele următoare.
Ca o putere comercială majoră și o comunitate puternică de 27 de state membre, ne vom proteja împreună lucrătorii, întreprinderile și consumatorii din Uniunea Europeană”, a declarat șefa Comisiei.
Taxele vizează UE
Trump a criticat de mult timp împotriva a ceea ce el numește tratament inechitabil în legătură cu exporturile de mașini din SUA către piețele externe. El menționează adesea Uniunea Europeană, care aplică un tarif de 10% la importurile de vehicule, care este de patru ori mai mare decât rata de 2,5% pentru importurile SUA pentru autovehicule.
Financial Times (FT) a raportat marți, citând surse informate, că planul lui Trump pentru un regim tarifar în două faze, care ar putea fi anunțat pe 2 aprilie, include impunerea imediată a unor tarife extraordinare la importurile de mașini și o investigație ulterioară a practicilor comerciale ale țărilor partenere.
Potrivit surselor FT, echipa lui Trump discută despre utilizarea competențelor de urgență acordate administrației prin legislație, cum ar fi Actul Internațional de Măsuri Economice de Urgență (IEEPA) sau o parte a Actului Tarifar din 1930. Acest lucru ar permite guvernului să impună tarife de urgență de până la 50% înainte ca investigațiile partenerilor comerciali să fie finalizate.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News