E vorba de Argentina, stat care a dat un important indiciu: E foarte aproape să aleagă submarine franceze Scorpene, în detrimentul germanilor de la ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) care au oferit submarine din clasa Type 209.
O altă similitudine interesantă cu România e că Argentina se află într-o situație foarte dificilă în ceea ce privește submarinele.
Delfinul, singurul submarin al României, aflat la cheu din 1996
Argentina nu mai are niciun submarin operațional după tragedia de proporții când submarinul ARA San Juan s-a scufundat în 2017 în oceanul Atlantic, ucigând cei 44 de membri ai echipajului.
Argentina mai are două submarine aflate la cheu. E vorba de ARA Salta, care nu mai e operațional din 2020 și care e folosit doar pentru antrenamentul la suprafață, și ARA Santa Cruz, „sora” submarinului San Juan scufundat în Atlantic. ARA Santa Cruz se află în lucrări de mentenanță de aproape 10 ani, din 2014.
Toate cele trei submarine sunt de producție germană.
Practic, argentinienii sunt pe cale să se trezească în situația României cu Delfinul, dar cu două submarine. Nu se va întâmpla însă acest lucru, Argentina fiind în discuții avansate pentru achiziția a trei submarine.
Diferența e însă că Argentina are de monitorizat și apărat peste un milion de kilometri de zonă exclusivă maritimă.
Argentina oferă un indiciu prețios despre alegerea sa: Submarine franceze din clasa Scorpene, produse de Naval Group, soluție preferată și de România
Publicația franceză Opex360 analizează o declarație făcută recent de amiralul Carlos Maria Allievi, șeful Statului Major al Marinei Argentieni.
„Au fost efectuate studii tehnice, logistice și financiare pentru a determina oferta care se va potrivi cel mai bine nevoilor Argentinei”, a precizat amiralul argentinean care a adăugat că nu a mai rămas decât ca președintele argentinian, Javier Milei, să ia o decizie cu privire la achiziționarea acestor trei submarine.
Nedorind să precizeze ce model de submarin a ales Marina argentiniană, amiralul Allievi a oferit totuși un indiciu elocvent. „Dacă vorbim de un șantier naval privat, negocierea va fi mai complicată decât dacă cu un șantier naval public. Astfel un acord ar putea fi încheiat rapid, de la stat la stat, în al doilea caz”, a spus el.
Submarin francez din clasa Scorpene. Foto: Naval Group via La Presse de la Manche
Sursa citată amintește că dintre cei doi concurenți aflați în competiție, doar gigantul francez Naval Group este deținut majoritar de stat , 62,25%, în timp ce compania germană TKMS este în întregime în mâinile unor actori privați.
Decizia finală va fi una politică și aparține președintelui Argentinei, dar Marina se pare că a ales deja submarine franceze Scorpene.
Amintim că în cazul României, în primăvara anului trecut, Ministerul Apărării Naționale (MApN) a solicitat aprobarea Parlamentului pentru achiziția de submarine.
Descarcă și tu aplicația pentru mobil DefenseRomania. O poți instala de aici: Android (Magazin Play) iOS (App Store)
De precizat că în vara lui 2022 România a semnat o scrisoare de intenție cu Franța pentru a achiziționa cel puțin două submarine franceze din clasa Scorpene. Forțele Navale Române, cea mai văduvită structură de forță din cadrul Armatei române, așteaptă cu interes această achiziție.
România nu mai deține niciun submarin operațional. Ultima astfel de navă, Delfinul, se află la cheu încă din 1996.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News