Războiul se schimbă. Noua viziune a americanilor privind războiul viitorului și dronele, parte a lecțiilor învățate în Ucraina, au dus la anularea programului FARA
,,Războiul se schimbă mai repede decât a făcut-o în ultimele decenii, iar armata se transformă constant pe baza lecțiilor învățate și a unei evaluări sobre a câmpului de luptă modern", se arată în comunicat, astfel că U.S. Army a decis să redistribuie investițiile către modernizarea aviației - fonduri alocate pentru aeronave considerate mult mai fiabile.
"Pe câmpul de luptă - în special în Ucraina - învățăm că recunoașterea aeriană s-a schimbat fundamental", a declarat șeful Statului Major al armatei, generalul Reggie George. El este încrezător că inovațiile și achizițiile de sisteme aeriene moderne fără pilot la bord și de UAV-uri comerciale de mici dimensiuni vor oferi armatei capacitățile care îi vor permite să " sprijine Forțele Întrunite în teatrele prioritare și în întreaga lume".
Invictus 3600, imagine concept Bell
În același timp, renunțarea la elicopterele FARA este doar unul dintre punctele planului de transformare, care mai include oprirea producției de elicoptere UH-60V Black Hawk din cauza "creșterii semnificative a costurilor", scoaterea din uz, pe etape, a sistemelor aeriene fără pilot învechite, precum Shadow și Raven, precum și dorința de a amâna începerea producției motorului GE T901 în cadrul programului ITEP (Improved Turbine Engine Programme) pentru "a oferi suficient timp pentru integrarea acestuia pe platformele AH-64 și UH-60".
În competiția FARA se aflau Bell 360 Invictus și Raider-X a Sikorsky (Lockheed Martin).
Pe de altă parte rămâne în picioare programul elicopterelor de asalt cu rază lungă de acţiune (FLRAA)
Programul FLRAA, care vizează înlocuirea elicopterelor Black Hawk UH-60 continuă.
În decembrie anul trecut, așa cum preciza și DefenseRomania, compania Bell, cu tilrotorul V-280 „Valor”, a fost desemnată câștigătoarea cursei pentru înlocuirea venerabilul UH-60 Black Hawk, care este operațional încă din anii 70.
Bell, care a lansat V-280, un tilrotor similar cu celebrul V-22 Osprey, a învins echipa Sikorsky-Boeing care propusese Defiant-X un elicopter coaxial cu două rotoare suprapuse ce se rotesc în direcții opuse, oferind mai multă stabilitate decât elicopterele tradiționale.
V-280 Valor, foto: Bell
Bell a dezvăluit pentru prima dată V-280 în 2013. Spre deosebire de predecesorul său, V-22, motoarele de la capătul aripii sale sunt fixe, o realizare care se presupune că va reduce costurile de întreținere.
Cu o masă de 8 tone [gol], V-280 poate transporta până la 14 militari complet echipați, cu o viteză de croazieră de 520 km/h. În funcție de configurație, raza de acțiune (combat range) este între 925 și 1500 km.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News