Surprinzător sau nu, și viitoarele fregate olandeze cu capacități de apărare hipersonică ar putea fi construite în România

Fregate ASW anti-submarin, care vor fi construite în România la Galați. Photo credit: Damen
Fregate ASW anti-submarin, care vor fi construite în România la Galați. Photo credit: Damen

Olanda urmează să achiziționeze patru noi fregate în contextul noilor provocări emergente. Navele de luptă vor fi înzestrate inclusiv cu capacități de combatere a rachetelor hipersonice.

Olanda urmează să plaseze o comandă pentru achiziția a patru noi fregate în valoare de 3.5 miliarde de euro. Decizia a fost confirmată de Ministerul Apărării din Țările de Jos (Olanda).

Planul e ca noile nave să fie operaționale din a doua jumătate a decadei 2030, prima fiind plănuită în 2036. Noile fregate vor înlocui navele din clasa Zeven Provinciën. 

Aceste nave au intrat în serviciul Marinei Regale Olandeze între 2002 și 2005, astfel că după 2030 ele ar trebui înlocuite. 

Viitoarele fregate vor ține cont de amenințările emergente, inclusiv de amenințarea hipersonică.

Unele tehnologii aflate pe actualele nave vor fi folosite și pe viitoarele fregate, în timp ce alte sisteme, tot de ultimă generație, vor fi integrate. Spre exemplu olandezii vor păstra două radare noi de ultimă generație Active Phased Array și patru tunuri de 127 mm împotriva țintelor de suprafață.

Însă dacă vorbim de tehnologii viitoare, apărarea hipersonică nu face parte din buget, întrucât e în curs de dezvoltare. Însă Olanda face parte din programul Hypersonic Defense Interceptor Study, condus de gigantul european MBDA. Noile fregate vor avea cu siguranță și o componentă de ultimă generație privind apărarea hipersonică.

 

Surprinzător sau nu, viitoarele fregate ale Olandei ar putea fi construite în România. O mare parte din Marina olandeză e deja „made in Romania”

 

2. Nava de su... (den-helder-damen-galati-olanda_76895900.jpg)

Nava de suport logistic Den Helder, construită la Galați de Damen pentru Marina Olandei. Foto: Damen

Olanda dorește să colaboreze și cu alte state care intenționează să achiziționeze fregate, precum Danemarca, Germania sau Norvegia, dar nu s-a ajuns la un acord concret privind cooperarea și dezvoltarea comună a navelor și, desigur, nici achiziționarea lor. Cert e că olandezii vor să conducă programul.

Și, potrivit publicației Defense News, Ministerul Apărării din Olanda intenționează să colaboreze cu compania olandeză Damen pentru construcția navelor în timp ce sistemele fregatelor să fie asigurate de Thales. Sunt discuții și nu există încă un acord oficial cu aceste companii, precizează olandezii.

Cert e că în cazul în care Damen va fi compania care va construi viitoarele fregate olandeze nu e deloc exclus ca navele să fie construite în România. Nu ar fi prima dată. 

Amintim că Damen deține una din cele mai mari prezențe la nivel global la Galați, unde are Șantierul Naval din Galați și investește totodată în cercetare și dezvoltare.

La Galați compania compania a construit până în prezent peste 30 de nave militare pentru 13 forțe navale din întreaga lume, inclusiv Olanda și alte state NATO.

Spre exemplu în 2022 Damen a lansat la apă la Galați nava militară Den Helder. HNLMS  Den Helder va fi o navă de suport logistic și va fi cea de-a doua cea mai mare navă militară pe care Șantierul Naval de la Galați o va realiza. Prima a fost tot o navă olandeză și tot de suport logistic - HNLMS Karel Doorman, construită anterior tot ȋn şantierul gălăţean.

3. Lansarea l... (den-helder_61919500.jpg)

Lansarea la apă a navei de suport logistic Den Helder, construită la Galați de Damen pentru Marina Olandei. Foto: Damen

Dar la Galați se construiesc deja fregate, inclusiv pentru Olanda. Anul trecut Ministerul olandez al Apărării, Damen și Thales au semnat contractul pentru proiectarea, construcția și livrarea a patru fregate de război anti-submarin (ASW); două pentru Olanda și două pentru Belgia.

Fregatele ASW sunt înlocuitoarele actualelor fregate multifuncționale clasa Karel Doorman. Ele pot fi utilizate pentru mai multe sarcini, însă accentul va fi pus pe războiul anti-submarin.

Navele vor avea propulsie hibridă diesel-electrică și vor fi proiectate să navigheze cât mai silențios, pentru a evita pe cât mai mult posibil detectarea lor de către submarine. La bord va fi o suită cuprinzătoare de senzori pentru a detecta submarinele.

CITEȘTE ȘI: România a comandat două vase Stan Patrol 5009. Navele vor fi construite de Damen la Galați

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel