Mainichi News relatează că discuțiile sunt în desfășurare, cu scopul de a crea o platformă de antrenament de ultimă oră, care să răspundă în primul rând nevoilor în creștere ale Forței de Autoapărare Aeriană a Japoniei (JASDF).
Decizia de a continua acest efort de colaborare este generată de preocupările nipone cu privire la utilitatea actualului avion de antrenament Kawasaki T-4, care este în serviciu de peste trei decenii.
Odată cu apariția unor avioane de luptă avansate, cum este F-35 și proiectul internațional al Avionului de luptă de generație următoare (NGF), programat pentru 2035, există o nevoie imperioasă de o platformă de antrenament mai sofisticată. Astfel, noul avion școală va servi ca instrument crucial de pregătire pentru piloții care trec la aceste aeronave de înaltă tehnologie.
Pilot britanic al unui F-35 Lightning II al Marinei britanice, foto: Royal Navy
Unul dintre avantajele cheie ale acestei inițiative comune de dezvoltare este împărțirea costurilor între Japonia și SUA. Complexitatea avioanelor de luptă moderne necesită sisteme de antrenament la fel de avansate, făcând partajarea costurilor o abordare înțeleaptă. În plus, economiile realizate prin producția de serie în comun ar putea duce la eficiența costurilor și ar putea asigura un lanț de aprovizionare stabil pentru componentele esențiale.
Dincolo de considerentele financiare, colaborarea urmărește să sporească interoperabilitatea dintre JASDF și US Air Force. Prin instruirea piloților pe o platformă comună, ambele națiuni își pot eficientiza operațiile și își pot îmbunătăți coordonarea în timpul misiunilor comune. Această interoperabilitate este primordială în peisajul luptei aeriene de astăzi, care se bazează în mare măsură pe tehnologii avansate și rețele de comunicații stabile.
Oficializarea acestui acord este anticipată în cadrul viitoarei întâlniri dintre premierul japonez Fumio Kishida și președintele american Joe Biden.
Noul T-7 Red Hawk supersonic cu caracteristici avansate este în pole position
În timp ce specificul noului avion de antrenament este încă în curs de soluționare, T-7 Red Hawk (produs de Boeing împreună cu suedezii de la Saab) apare ca favorit pentru acest rol. Renumit pentru capacitățile sale supersonice și caracteristicile avansate, cum ar fi designul optim pentru integrarea tehnologiei viitoare și scaunele în tandem pentru instruire performantă, T-7 este ideal pentru a pregăti piloții pentru provocările războiului modern.
Avion de antrenament american de tip T-7A Red Hawk, foto: U.S. Air Force
Deși programul de testare în zbor al lui T-7 s-a confruntat cu întârzieri, Forțele Aeriene ale SUA intenționează să achiziționeze 346 dintre aceste avioane, achizițiile inițiale fiind programate pentru anul fiscal 2025. Utilizând linia de fabricație existentă în SUA, producția comună cu Japonia ar putea fi accelerată, iar noul “formator de piloți” ar putea fi asigurat operativ beneficiarului.
În septembrie 2018, Forțele Aeriene ale Statelor Unite (USAF) l-au ales pentru programul T-X destinat înlocuirii aerovelor T-38 Talon (Northrop ) ca avion avansat de antrenament al USAF. Designul lui T-7 permite adăugarea unor misiuni viitoare, cum ar fi rolurile de aeronavă de luptă și atac ușor.
În ceea ce privește capacitatea de antrenament, avionul a fost proiectat special pentru manevre în care implică forța gravitațională și unghi de atac ridicate, precum pentru și operații pe timp de noapte, cu accent pe întreținerea ușoară.
Aeronava este echipată cu un singur motor turboventilator GE F404, dar produce de trei ori mai multă putere decât T-38 cu două motoare propulsoare.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News