Forțele speciale ale Rusiei au fost implicate activ în așa-zisa operațiune militară specială. Invadarea Ucrainei pe data de 24 februarie 2022 și eșecul major al primei faze a afectat nu doar reputația Spetsnaz, dar întreaga structură în contextul pierderilor suferite de FOS rus.
Publicația rusă pro-Kremlin Vzglyad susține că o unitate specială denumită „Storm” va fi creată în cadrul forțelor speciale ruse. Aceasta va dispune de avionae de luptă și de elicoptere și va acționa pe frontul ucrainean.
Astfel, rușii plănuiesc să doteze Spetsnaz cu două escadrile de avioane și una de elicoptere.
Publicația rusă citează surse din interiorul organizațiilor de veterani ruși, precizând că „Storm” va avea în dotare o escadrilă de avioane de vânătoare și bombardament Su-34, dar și una de avioane Su-24 care va opera în primele linii ale frontului. Totodată, planul rușilor e să doteze forțele speciale și cu o escadrilă de elicoptere de atac.
Su-34 este un avion supersonic de vânătoare și bombardament. Acesta face parte din generația 4++ și este capabil să îndeplinească misiuni în mod independent, fără sprijinului aerian al avioanelor de vânătoare.
Sursa citată amintește că o escadrilă clasică de avioane e formată din 12-16 avioane, în timp ce una de elicoptere din 16 aparte.
De unde fac rușii rost de piloți pentru escadrilele de Su-34 și Su-24 ale forțelor speciale?
Desigur, întrebarea e cine va pilota aceste avioane care ar trebui să intre în dotarea forțelor speciale. E nevoie de zeci de piloți, dar și un număr considerabil de tehnicieni la sol.
Presa de propagandă rusă scrie că Moscova recrutează o „elită dintre elite”. Astfel, nu doar actualii piloți ai Armatei, dar și cei mai experimentați piloți care s-au retras vor putea opera noile escadrile. Cei în retragere, pe bază de voluntariat.
Un fost pilot militar rus remarcă faptul că e aproape imposibil de pregătit un număr mare de piloți și tehnicieni într-un timp scurt, făcând referire la faptul că industria militară rusă lucrează la turații maxime pentru a produce avioane și muniție.
Prin urmare rușii vor apela la recrutările pe bază de „voluntariat” din rândul piloților retrași în ultimii ani.
„Sunt piloți cu o experiență uriașă. Desigur, ei vor trebui să reia pregătirea și să fie supuși unor recalificări, dar antrenamentul unui pilot experimentat e mult mai ușor decât cel al unui cadet care pleacă de la zero”, conchide sursa citată.
Însă până la escadrile de luptă pentru forțele speciale, aviația militară rusă se confruntă cu probleme interne. Ziua de ieri a fost una neagră pentru ruși, care au pierdut pe teritoriul propriu două avioane de luptă, un Su-35 și un Su-34, dar și două elicoptere Mi-8.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News