Publicitate
Conform informațiilor publicate de Naval News, constructorul spaniol, prin vocea directorului comercial de la Navantia, Abel Mender a făcut o ofertă pentru Forțele Navale Elene. Aceasta constă în 4 fregate noi din clasa F110, 2 fregate ușoare Alfa 3000 și un upgrade la fregatele din clasa Hydra care se află în dotarea Greciei.
Fregatele F110 (Bonifaz) sunt pregătite să înlocuiască fregatele din clasa Santa Maria ale Marinei Spaniole care sunt în funcțiune de peste 30 de ani. Un contract pentru construcția a cinci fregate pentru Marina spaniolă a fost semnat între constructorul de nave și Ministerul Apărării spaniol în aprilie 2019. Fregatele din clasa Bonifaz (F110) vor fi echipate cu sistemul de luptă Aegis care integrează un nou radar în bandă S.
Cunoscute sub numele de clasa Bonifaz, aceste fregate vor avea:
-Sonare fabricate de Thales (sonarele BlueMaster UMS 4110 și CAPTAS 4 Compact, sistemul de comunicații subacvatice TUUM-6 și sistemul acustic digital BlueScan)
-Sistemul de luptă SCOMBA furnizat de Navantia
-Varianta în bandă S a radarului SPY-7 de la Lockheed Martin
-Arma principală un tun Leonardo calibru 127 mm
-Sistem de rachete Evolution SeaSparrow (ESSM) Block 2 de la Raytheon
-Sisteme de comunicații externe Rohde & Schwarz
-Sistemul de navigație SENDA al GMV
-Sisteme de elice de Kongsberg Maritime
-Cât și o serie de senzori avansați.
Spania propune nave noi și vorbește de construirea lor în Grecia
Soluția intermediară (așa-numita ”stop gap”) propusă de Navantia nu constă în nave second-hand, ci în noi. Propunerea constructorului naval spaniol este de a furniza două fregate ușoare de 3.000 t noi, cu capacitate anti-aeriană, anti-navală și antisubmarin.
”Astfel de fregate pot fi construite în Grecia. Alfa 3000 de la Navantia are un design bazat pe familia clasei Avante. Ele se află deja în serviciul Marinei Venezuelei și cinci nave sunt în construcție pentru Forțele Navale Regale din Arabia Saudită”, explică oficialu spaniol care a adăugat că Spania ar putea livra Greciei două astfel de nave în maximum 35 de luni.
Construirea celor două nave din clasa Alfa 3000 în șantiere navale grecești ar servi, de asemenea, ca instruire pentru forța de muncă locală pentru construirea fregatelor din clasa F110 care sunt mai complexe.
Abel Memder a confirmat că echipele Navantia au făcut deja un tur al unor șantiere navale din Grecia: ”Da, Navantia a lucrat în Grecia în ultimii ani și, din fericire, o echipă a Navantia a reușit să viziteze în 2020 mai multe șantiere navale înainte de izbucnirea COVID-19.”
Abordarea către industria elenă este, prin urmare, largă și în spiritul stabilirii unor legături pe termen lung.
În ceea ce privește programul fregatei, Navantia ar saluta parteneriatul cu șantierele navale elene pentru executarea contractului, în timp ce furnizorii internaționali care participă la programul original F110 ar fi implicați, de asemenea, Navantia acționând ca contractant principal.
Franța și Grecia au fost implicate în negocieri exclusive pentru o vreme, pentru două fregate de tip ISD. Cu toate acestea, în ciuda semnării unui acord în octombrie 2019, Grecia a decis să-și păstreze opțiunile deschise și acum are în vedere mai multe modele.
Proiectele luate în considerare astăzi, pe lângă F110 de la Navantia, sunt:
Lockheed Martin cu MMSC
Naval Group cu modelul ISD/Belharra
Damen cu modelul Sigma 11515
Babcock cu tipul 31/Arrowhead
TKMS cu MEKO A200NG sau MEKO A300
Fincantieri probabil cu FREMM
Procesul de achiziție nu pare a fi o ”licitație deschisă clasică”, ci mai degrabă discuții guvern la guvern (G2G).
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News