Publicitate
Președintele Joe Biden a anunțat în august că SUA vor începe antrenarea piloților ucraineni pe F-16, ca parte a unui efort multinațional de a furniza Ucrainei avioane de luptă avansate. Pregătirea piloților a început în octombrie la baza Morris Air Naţional Guard din Tucson, Arizona, potrivit Defense News.
De atunci, fondul de război destinat Ucrainei, pe care SUA l-a folosit pentru a trimite mai multe miliarde de dolari în alte sisteme de armament și asistență pentru Ucraina, a rămas fără bani, în timp ce Congresul SUA s-a străduit să adopte noi ajutoare.
Lipsa fondurilor a determinat că SUA să nu poată trimite noi pachete de asistenţă militară Ucrainei, în ciuda unei campanii brutale de bombardamente din partea Rusiei. Dar antrenamentul piloților ucraineni a putut continua, a declarat Hokanson.
Niciun F-16 nu a fost livrat Ucrainei până la 12 februarie 2024. Deși au existat rapoarte inițiale privind livrări așteptate la începutul anului 2024, dar informaţiile apărute recent sugerează inregistarea mai multor întârzieri în procesul de transfer. Mai multe țări s-au angajat să furnizeze avioane F-16: Statele Unite au aprobat transferul de F-16 din alte țări către Ucraina în august 2023. O "coaliție de avioane de luptă" formată din 14 țări, inclusiv Danemarca, Olanda și Norvegia, s-a angajat să doneze avioane și să antreneze piloți. De asemenea, piloții ucraineni au început să se antreneze pe avioane F-16 în Olanda și Danemarca.
,,Avem resursele necesare pentru a continua instruirea care a început deja", a spus Hokanson, și pentru a finaliza acest proces în acest an. "Dacă decidem să intensificăm acest lucru, evident că vom avea nevoie de resurse pentru a pregăti piloți suplimentari și personal de sprijin la sol", a mai precizat generalul american.
Cea mai recentă inițiativă legislativă care ar fi aprobat un ajutor de peste 60 de miliarde de dolari pentru Ucraina a fost anulată de un mic grup de republicani din Camera Reprezentanților la începutul acestei săptămâni din cauza politicilor privind securitatea frontierei dintre SUA și Mexic. Joi, Senatul a încercat din nou să obțină sprijin pentru un proiect de lege independent care ar finanța atât nevoile de apărare ale Ucrainei, cât și ale Israelului.
Oficialii de la Kiev au cerut avioane de luptă din partea Occidentului încă din primele zile ale războiului. În primul an și jumătate, SUA și alte țări aliate s-au concentrat asupra furnizării altor sisteme de armament, invocând în mod special costul avioanelor, îngrijorarea cu privire la a nu provoca și mai mult Rusia, numărul de sisteme de apărare aeriană cu care Rusia acoperea spațiul aerian ucrainean și dificultatea de a face mentenanță pentru avioane.
Liderii ucraineni au susținut că F-16 este mult superior flotei lor existenţe de avioane de război din epoca sovietică. În unele cazuri, SUA au găsit modalități de a oferi unele dintre capacitățile avansate fără a furniza avioanele propriu-zise.
De exemplu, inginerii Forțelor Aeriene au găsit modalități de a modifica racheta anti-radar aer-sol HARM, astfel încât aceasta să poată fi transportată și lansată de MiG-urile pilotate de ucraineni. Rachetă și sistemul său de țintire permit avionului să identifice radarele terestre inamice și să le distrugă.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News