Publicitate
De la începutul războiului pe scară largă, Federației Ruse au fost impuse un număr mare de sancțiuni, ceea ce a făcut aproape imposibilă achiziționarea de bunuri militare sau cu dublă utilizare în majoritatea țărilor. De atunci, Rusia a cooperat activ cu Iranul.
Potrivit Foreignpolicy, navele rusești și iraniene folosesc în mod activ Marea Caspică pentru livrarea de mărfuri prin metode care permit celor două țări să eludeze sancțiunile internaționale. Navele rusești devin ”invizibile”, dezactivând transmisia de date către Sistemul de identificare automată (AIS) și chiar falsificându-le locația.
Astfel, doar în ultimele trei luni au fost identificate peste 600 de cazuri când navele sub pavilion rusesc au oprit transmiterea de informații către AIS, ceea ce a dus la lacune în sistem.
"Recent, 12 nave care navigau între Rusia și Iran în Marea Caspică au făcut escale în porturi "fantomă". Toate aparțineau entităților ruse sau iraniene și navigau sub pavilion rusesc sau/și iranian. ”Navele doreau în mod clar extern lumea știa cât mai puține despre prezența lor în aceste porturi”, notează autorii materialului, adăugând că practica navelor pe mare, cu emițătorul oprit, nu este nouă. Cu toate acestea, atunci când această schemă este utilizată la o asemenea scară și de către una dintre cele mai mari țări din lume, poate submina regulile transportului mondial.
„Și aceasta este doar o parte a misterului care învăluie astăzi navigația pe Marea Caspică. În mai, 138 de nave sub pavilion rusesc care au navighat prin Caspică au raportat 657 de „întreruperi” în sistemul de identificare - AIS”, spune articolul.
O schemă similară o găsim și la navele aflate sub pavilionul Iranului. Așadar, în mai, 48 de nave au oprit transmisia de date de 199 de ori, în iunie, 48 de nave iraniene aveau 218 „întreruperi” iar în iulie 47 de nave aveau 192 „întreruperi”. Față de anul trecut, numărul unor astfel de „lacune” s-a dublat.
Mai mult, un număr semnificativ de nave care au încetat să transmită date către AIS călătoreau între porturile rusești și iraniene. În comparație, navele azere, kazahe și turkmene din Marea Caspică au avut foarte puține lacune în AIS.
În plus, aceste nave recurg la practica raportării datelor false către AIS. Spre exemplu nave rusești și iraniene își schimbă locația pentru a părea că se află într-un port de la Marea Caspică. De fapt, navele se află deja în cursă, în apele Mării Caspice.
Evident, schimburile comerciale între cele două țări au explodat în ultimii 2 ani.
Înainte de invazia Ucrainei, Rusia nu avea nevoie să facă comerț cu Iranul. În 2020, a exportat bunuri în valoare de puțin peste 1,4 miliarde de dolari în Iran și a importat mărfuri în valoare de aproape 800 de milioane de dolari. Apoi, în 2021, exporturile rusești au depășit 3 miliarde de dolari și importurile aproape 1 miliard de dolari.
În plus, majoritatea navelor aflate în călătorii clandestine nu sunt tancuri petroliere, ci nave de marfă. De exemplu, în iulie, și-au închis echipamentele de localizare doar 20 de tancuri petroliere. În schimb, această metodă a fost folosită de șase ori mai des de către navele de marfă , 129 de ambarcațiuni navigând în modul ”invizibil”.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News