La o primă evaluare se apreciază că, în timpul unei manevre tactice de tipul “touch-and-go” (aterizare cu atingerea pistei și reluarea imediată a decolării) echipajul a abordat greșit aterizarea rezultând un impact prea mare între trenul de aterizare și pista aerodromului auxiliar Orange Grove.
T-45 Goshawk este un avion de antrenament avansat al marinei SUA (folosit și de piloții US Marine Corps) introdus în servicu la sfârșitul anilor 1980. Avionul este la origine un BAE Hawk britanic, adaptat cerințelor americane, care a fost produs în SUA de McDonnel Douglas.
În total, au fost produse 221 astfel de aeronave, dintre care, la începutul anului 2021, mai erau în serviciu 194 de avioane, în versiunea modernizată C, cu cabină de sticlă și sistem de navigație inerțial.
În prezent, US Navy a demarat prospectarea pieței în căutarea unui înlocuitor pentru acest tip de avioane.
Cu doar trei zile în urmă, pe 23 martie, în Marea Britanie a avut loc un accident similar cu o aeronavă Hawk T1, provenind din aceeași familie de avioane de antrenament. Și în acest caz, piloții au reușit să se catapulteze în siguranță. Ministerul britanic al Apărării a confirmat că aeronava aparținea escadrilei 736 Aviație Navală staționată la baza RNAS Culdrose din Cornwall.
În acest context, ministrul britanic al apărării, Ben Wallace, a anunțat că întreaga flotă de 76 de avioane Hawk T1, aflate în serviciul forțelor aeriene și navale britanice de la mijlocul anilor 1970, va fi retrasă până în 2030. Foarte probabil, avioanele Hawk vor fi înlocuite în principal cu simulatoare performante împreună cu o serie mai restrânsă de avioane moderne de antrenament.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News