Noul interceptor rus MiG-41 va înlocui avioanele MiG-31. Cel puțin aceasta e intenția Federației Ruse. Programul e ținut la secret de către industria rusă de apărare și nu se cunosc date nici despre caracteristicile avioanelor, nici despre stadiul programului.
Pe bună dreptate, majoritatea observatorilor sunt cel puțin sceptici că Rusia are capacitatea să dezvolte MiG-41. Iar războiul împotriva Ucrainei și valul de sancțiuni cu care se confruntă Rusia ridică semne mari de întrebare cu privire la capacitățile tehnologice ale industriei ruse. Mai ales că Rusia încă se zbate să producă avioane de generația a V-a Su-57.
Însă, dacă e să dăm crezare presei din Rusia, MiG-41 chiar există. Mai mult, publicația Dzen.ru, după ce elogiază programul într-un amplu articol cu iz de propagandă militară, precizează că primul zbor al MiG-41 va avea loc chiar anul acesta.
Amintim că în 2021 au mai apărut astfel de informații care evident nu s-au confirmat. Atunci presa rusă a anunțat că ar fi fost deja efectuat cu succes peste 200 de teste ale MiG-41 iar primul prototip ar urma să efectueze primul zbor în 2022. Planul industriei e ca producția să înceapă pe la jumătatea acestui deceniu. Un plan hiper ambițios.
Ce știm despre MiG-41, un proiect mai mult SF pentru Federația Rusă. Noul MiG-41 ar trebui să fie cel mai rapid avion construit vreodată
MiG-41, imagine ”concept art”. Sursă foto: MiG
MiG-41 face parte din programul PAK DP al Forțelor Aerospațiale ale Federației Ruse. Viitoarea aeronavă ar trebui să zboare aproape de orbita spațială și să atingă o viteză de 4.3 Mach! Acest lucru l-ar face cel mai rapid avion construit vreodată.
Noul avion ar urma să combine tehnologia de pe Su-57, dar să fie dotat și cu arme hipersonice. Dar se vorbește inclusiv de arme laser.
Cert e că MiG-41 ar trebui să înlocuiască treptat interceptoarele MiG-31 ale Federației Ruse.
Nu se cunosc date oficiale despre noul MiG-41. Din informațiile apărute în presa de specialitate, greutatea viitoarei aeronave va depăși 40 de tone, în timp ce lungimea va fi de peste 20 de metri. Aeronavele ar trebui să atingă o altitudine de 50 de kilometri.
Potrivit planurilor rușilor, prototipul avionului MiG-41 ar fi trebuit să efectueze primul zbor în 2022, iar aparatele să intre în serviciu cam în a doua jumătate a deceniului. Rămâne de văzut dacă Rusia va reuși într-adevăr să finalizeze cu succes un proiect de o asemenea amploare.
Până atunci pe MiG-31, avioanele care ar trebui să fie înlocuite de MiG-41, rușii au integrat rachetele hipersonice Kinzhal pe care le-au folosit intens în războiul lor de agresiune împotriva Ucrainei. E vorba de versiunea MiG-31K.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News