Publicația Vzglyad alocă un spațiu mare în care ironizează Royal Navy și noul portavion HMS Prince of Wales.
Articolul propagandistic a fost publicat ca urmare a problemelor tehnice pe care le-a întâmpinat HMS Prince of Wales, cel mai nou portavion al Marii Britanii.
În ultimii doi ani, tot din considerente tehnice, noul portavion britanic HMS Prince of Wales s-a aflat în diferite misiuni sub 90 de zile pe mare.
Nava a costat aproximativ 3.5 miliarde de euro.
Presa din Federația Rusă spune că portavionul Amiral Kuznețov, după ce va fi modernizat, va fi mai performant decât HMS Prince of Wales, navă care a costat Marea Britanie 3.5 miliarde de euro
Acest motiv îi face pe ruși să considere că „designul HMS Prince of Wales e un fiasco” și, după ce au plănuit inițial ca portavioanele britanice să fie dotate cu catapulte care să permită utilizarea diferitelor tipuri de aeronave precum F-35C, F/A-18 și chiar o viitoare posibilă versiune a Tempest, britanicii au decis să facă economie și au abandonat proiectul.
Autorul consideră că portavioanele britanice nu au capacitatea de a opera un grup aerian puternic și pot transporta doar F-35B.
Concluzia articolului e că deși industria britanică a depus eforturi și a cheltuit sume uriașe pentru noul său portavion, s-au făcut greșeli din care Rusia poate învăța. Astfel, noul portavion britanic HMS Prince of Wales, chiar dacă a costat 3.5 miliarde de euro, nu ar face față portavionului rus Amiral Kuznețov în cazul în care cel din urmă ar fi modernizat.
Deși admit că „F-35 e mai nou decât MiG-29K”, rușii se laudă că avioanele rusești „pot decola cu rachete antinavă și pot identifica și lovi ținte” mai bine. Autorul nu precizează însă dacă mai există aviație militară rusă pentru portavioane, în contextul în care Amiral Kuznețov e într-o situație degradantă.
Deși ironizează HMS Prince of Wales, textul din presa rusă nu precizează nimic despre starea în care a ajuns singurul portavion rus - Amiral Kuznețov
Portavionul Amiral Kuznețov, sursă foto: Ministerul Apărării de la Moscova
Amiral Kuznețov a fost urmărit de ghinion. O serie de evenimente din ultimii ani au transformat nava într-o semi epavă.
După ianuarie 2017 când a încetat operațiunile din Siria, Amiral Kuznețov a cunoscut câteva incidente majore:
- 30 Octombrie 2018 portavionul este avariat după ce docul plutitor care s-a scufundat din cauza căderii unei macarale de 70 de tone peste eliportul navei. Macaraua a fost ridicată abia după 3 luni, costul operațiunii ridicându-se la 1 milion de dolari.
- În mai 2019 încă se mai lucra la repararea navei, când în decembrie 2019, la bordul portavionului a izbucnit un incendiu de proporții exact în timpul operațiunilor de restaurare. Costul estimat de stingere a fost de 8 milioane de dolari.
Data estimată pentru finalizarea modernizării este 2024, după care, se presupune că nava va mai avea viață încă 10-15 ani.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News