National Interest a scris despre eșecul Su-57, program dominat de numeroase probleme și întârzieri, analizând cauzele care au dus la aceste probleme.
Sursa citată e de părere că vina principală o are industria rusă, adăugând că rușii au avut un ultim colac de salvare, pe care l-au refuzat, atunci când nu au fost de acord ca India să se implice în program, alegând să dezvolte singuri aeronava.
Materialul american ajunge la o concluzie sumbră despre Su-57, aeronave care ar trebui să fie răspunsul rus la F-22 Raptor sau F-35: Avioanele ruse nu vor deveni operaționale până în 2027 iar programul e catalogat mai mult un instrument de propagandă pentru combaterea aeronavelor stealth americane.
După cum spuneam, materialul a făcut valuri la Moscova. Rosotec a reacționat și a acuzat informații false, anunțând că că până în 2027 peste 70 de avioane Su-57 vor intra în dotarea forțelor armate ale Federației Ruse.
Primul avion, considerat de ruși ca fiind de generația a V-a, a fost livrat trupelor ruse la finalul lui 2022, iar anul acesta ar mai trebui să fie livrate încă patru. Până la finalul anului 2024, încă 22 de avioane Su-57 din producția de serie ar trebui livrate.
Expert rus: Su-57 surclasează avioanele americane. F-35 și F-22 Raptor pot fi doborâte
Su-57
Continuând disputa cu materialul publicat de National Interest, agenția de presă Tass a publicat un interviu cu un expert rus, pe numele său Alexei Leonkov, care a demontat argumentele americanilor, considerând că Su-57 surclasează la mai toate sistemele avioanele stealth americane. El a dat exemplul sistemelor de armament sau sistemului de război electronic.
„Su-57 se remarcă prin numeroasele sisteme de armament care sunt integrate pe avion și diversitatea acestora. Mai mult, varianta cu dublă comandă ce urmează să fie dezvoltată va îmbunătăți manevrabilitatea aeronavei și va dispune de un radar performant. Sistemele de război electronic de ultimă generație cu care sunt echipate avioanele Su-57 surclasează aeronavele rivale americane”, a precizat expertul rus.
„Mult timp s-a crezut că doar avioanele americane F-22 Raptor și F-35 pot fi catalogate de generația a V-a. Avioanele nu au semnătura radar atât de scăzută. Ele pot fi doborâte”, a mai precizat Leonkov.
El a subliniat progrese majore ale industriei aeronautice ruse, în pofida retoricii Occidentului.
Expertul rus nu a făcut nicio referire însă la problemele mari pe care Rusia le întâmpină cu aeronavele, întârzierile din cadrul programului sau prăbușirea primului avion din producția de serie.
În ceea ce privește motorul, industria rusă a ajuns la concluzia că motorul Saturn AL-41F pur și simplu nu este suficient de puternic pentru Su-57. Moscova a anunțat însă că a rezolvat problema, prin dezvoltarea noilor motoare Saturn Izdeliye 30 proiectate special pentru Su-57.
Cu toate acestea, dacă lucrurile merg precum planului, ultimele estimări indică faptul că abia din 2023 avioanele Su-57 vor fi echipate cu noile motoare.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News