Înainte ca nava să intre în reparații, echipajul navei Kuznetsov număra 1.900 de persoane, dar acum se intenționează să se recruteze 1.500 de persoane, cu 400 mai puține decât înainte de începerea lucrărilor de modernizare. Rușii se laudă că echipajul singurului lor portavion a fost redus datorită presupusei automatizări a echipamentelor de la bordul navei, potrivit DefenceExpress.
Propagandiștii Kremlinului recunosc că recrutarea a 1.500 de persoane pentru portavionul Amiral Kuznetsov va fi o sarcină extrem de dificilă. Astfel, Forţele Navale Ruse nu pot forma echipajul portavionului din rândul noilor recruți și nu au nicio idee despre sistemele complexe de la bordul navei de război, ci specialiști care pot întreține în mod corespunzător echipamentele de pe portavion. În caz contrar, acesta va redeveni rapid nefuncțional, chiar dacă Kremlinul se așteaptă ca Kuznetsov să servească cel puțin încă 10 ani după reparații.
S-ar părea că nu există nimic mai simplu decât simpla reîntoarcere în serviciu a acelor specialiști care au servit pe Kuznetsov înainte de 2017. Dar chiar și în această chestiune, rușii au reușit să se împuște singuri în picior, deoarece Ministerul rus al Apărării a concediat pur și simplu "vechiul" echipaj al navei, format atunci din 1.900 de persoane, și nimeni din armata rusă nu s-a gândit la "păstrarea vechiului personal".
În cele din urmă, pentru ca o navă din clasa "portavion" să funcționeze corect, sau cel puțin "portavion-crucișător", este nevoie de specialiști care să poată întreține grupul aerian al navei. Și aici rușii au cele mai mari probleme.
Aviaţia militară rusă nu a mai efectuat zboruri/aterizări de puntea portavionului Kuznetsov de cel puțin 6 ani. Exista riscut că piloții de Su-33 și MiG-29K - avioanele folosite pentru aterizare/decolare pe acest portavion - și tehnicienii de aviație să nu mai fie la fel de bine pregătiţi.
Istoria portavionului rus Amiral Kuznețov
Rusia intenționează să repare nava și să o repună în serviciul Marinei în 2024. În contextul numeroaselor probleme cu care Amiral Kuznețov se confruntă, termenul trebuie privit cu un uriaș semn de întrebare. Portavionul a intrat în reparații de acum 6 ani, iar situația nu e deloc roză.
După 2017 când a încetat ultimele operațiuni de luptă în Siria, Amiral Kuzenețov a intrat în proces de mentenanță și au urmat o serie de incidente care par că nava e urmărită de ghinion:
- 30 Octombrie 2018 portavionul este avariat după ce docul plutitor care s-a scufundat din cauza căderii unei macarale de 70 de tone peste eliportul navei. Macaraua a fost ridicată abia după 3 luni, costul operațiunii ridicându-se la 1 milion de dolari.
- În mai 2019 încă se mai lucra la repararea navei, când în decembrie 2019, la bordul portavionului a izbucnit un incendiu de proporții exact în timpul operațiunilor de restaurare. Costul estimat de stingere a fost de 8 milioane de dolari.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News