Deși publicația în sine este scrisă în mod tradițional în ton cu "convingerile" Federației Ruse, acest articol explică, în general, starea reală a dezvoltării aviației rusești.
,,În prezent, ne gândim la conceptul unui avion de generația a șasea, efectuăm cercetări și facem schimb de păreri cu experți militari. O astfel de aeronavă ar trebui să fie prezentată undeva înainte de 2050, dar deja trebuie să înțelegem cum vor arăta conflictele militare în viitor", scrie academicianul rus pentru TASS.
În același timp, dezvoltarea aeronavei de generația a șasea este deja în curs de desfășurare, mai degrabă decât căutarea unui concept. În special, în Statele Unite, contractul pentru dezvoltarea NGAD urmează să fie semnat anul acesta, iar mai multe prototipuri ale avionului de generația a VI-a au fost deja create.
Există, de asemenea, alte două proiecte internaționale - Tempest și FCAS. Primul este un proiect britanico-japonezo-italian și pare în prezent mai viabil decât FCAS-ul germano-franco-spaniol - acesta a întâmpinat numeroase probleme legate de stabilirea configuraţiei, dar și a rolurilor pe care fiecare companie implicată ar trebui să-l aibă în procesul de producție.
De asemenea, China are deja un concept stabilit pentru un avion de generația a șasea, care a fost prezentat în 2022. În plus, Beijingul intenționează să depășească SUA în această cursă a inarmarii cu avioane de ultima generatie.
În același timp, Federația Rusă nu are încă nici măcar un concept pentru aeronavă și se vorbește doar despre cum va arăta aceasta. Și fără acest lucru, este imposibil să se înceapă dezvoltarea reală, deoarece nu există un plan sau un program aprobat. Dar acest lucru, desigur, nu împiedică dezvoltatorii ruși să afirme că o astfel de aeronavă va fi gata până în 2050.
Mai mult, acest termen este o recunoaștere a faptului că Rusia este deja cu un deceniu în urma competitorilor săi. Chiar dacă luăm în considerare programul FCAS, care nu este foarte rapid din punct de vedere al vitezei de dezvoltare, primul zbor al FCAS este programat pentru 2030, iar intrarea sa în serviciu - până în 2040, și asta după ce termenul a fost decalat. Și chiar și atunci, Rusia este deja cu 20 de ani în urmă.
Dacă vorbim şi despre avionul de generaţia a VI-a al SUA, care ar urma să fie dezvoltat în cadrul programului militar NGAD, acesta va înlocui F-22 și va costa literalmente sute de milioane de dolari (ceea ce nu este surprinzător, având în vedere că, de exemplu, F-35 poate costa mai mult de 200 de milioane de dolari).
În total, planul SUA este de a construi aproximativ 200 de astfel de aeronave, care vor fi optimizate în principal în domenii precum autonomia, cantitatea de încărcătură utilă pe care aeronava o poate transporta și tehnologia stealth.
U.S. Air Force și-a anunțat intenția de a renunţa treptat F-22 încă din 2021, cu precizarea clară că avionul de generaţia a V-a va fi înlocuit de avionul de generaţia a VI-a care rezultă din programul NGAD.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News