Singurul portavion rusesc, Amiral Kuznețov, este cunoscut pentru numeroasele sale probleme operaționale, inclusiv defecțiuni ale motoarelor, reparații costisitoare, incendii grave și emisii persistente de fum negru. Propulsat de Mazut, un combustibil greu, asemănător gudronului, Kuznețov are probleme cu combustia ineficientă din cauza sistemelor de conducte și cazane de calitate proastă.
Singurul portavion al Rusiei, Amiral Kuznețov, nu a mai navigat din 2017 și a devenit un simbol al tehnicii militare învechite și nefiabile a Rusiei. Din cauza numeroaselor accidente și a întârzierilor înregistrate în ceea ce privește modernizarea sa, Kuznețov rămâne în afara serviciului și s-ar putea să nu mai navigheze niciodată, se arată într-o recentă analiză publicată de revista National Interest.
După standardele portavioanelor moderne, despre Kuznețov nu s-a vorbit niciodată la superlativ. Navigând pentru prima dată în 1995, Kuznețov a fost depășit în raport cu portavioanele americane din momentul în care a fost lansat la apă. Funcționa cu combustibil petro-chimic (Mazut) mai degrabă decât nuclear, dispunea de o punte pentru sărituri cu schiurile mai degrabă decât de un sistem de catapultare și transporta doar vreo 30 de aeronave în loc de o sută.
În același timp, având în vedere veșnica reparație a crucișătorului lor, mass-media de propagandă rusă a susținut în 2021 dezvoltarea mai multor proiecte de portavioane. Printre acestea, minister rus al apărării ia în considerare trei opțiuni - două cu șanse mari de implementare și una care este studiată, dar nu este considerată prioritară.
La acea vreme, Rusia vorbea despre șansele mari de a construi un nou portavion, al cărui preț ar ajunge la o jumătate de trilion de ruble, iar avionul de luptă, dedicat decolării de pe portavion, ar putea fi dezvoltat pe baza Su-57, un avion din generația „a cincea” (în realitate, 4++). Nevoia de noi portavioane și fezabilitatea construirii acestora urmau să fie evaluate în cadrul programului naţional de înzestrare militară pentru 2024-2033.
La începutul acestei luni, Oleg Savchenko, directorul general al Krylov State Research Center, a anunțat dezvoltarea unui alt proiect pentru un portavion destinat Marinei ruse. „Acum doi ani, am finalizat proiectarea conceptuală a unei astfel de nave. Se numește NACS- Maritime Aircraft Carrier System”, a declarat el, potrivit Defense Express.
Împreună cu această știre, presa de propagandă rusă a publicat simultan un interviu cu pilotul de încercare Roman Taskaev, care a declarat că a V-a generație de avioane, cu decolare pe verticală de pe portavioane, trebuie să aibă o rază de zbor suficientă și, de asemenea, un sistem radar bun.
Pilotul a recunoscut că Rusia este mult în urma Statelor Unite în ceea ce privește avioanele de luptă cu decolare pe verticală și a menționat Yak-38, avionul sovietic ușor de atac. Taskaev afirmă că, în prezent, Rusia dispune de resursele tehnice și de proiectare necesare pentru a dezvolta avioane capabile să decoleze de pe portavioane, care sunt necesare din cauza frontierelor maritime extinse ale țării.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News