Patentele înregistrate la SFRPI arată că OAK va produce avionul de perspectivă în variantele: cu un loc, cu două locuri și fără pilot. Alte detalii pe această temă nu sunt cunoscute deocamdată.
Anterior, s-a anunțat faptul că, potrivit planurilor companiei Sukhoi, parte a OAK, lotul pilot de avioane de luptă Su-75 va fi lansat în anul 2026. Înainte de aceasta, corporația intenționează să construiască patru prototipuri ale noului avion de vânătoare, care vor participa la teste.
Astfel, potrivit calendarului integral pentru lansarea noului avion, prototipurile vor apărea în perioada 2024-2025, lotul pilot în 2026, iar livrările în serie în 2026-2027. În ceea ce privește lotul pilot trebuie spus faptul că acesta este un lot industrial al unor produse, în cazul de față avioane de vânătoare, care este realizat pentru a confirma pregătirea pentru producția în masă.
Noul avion de vânătoare rusesc se vrea a fi de generația a cincea și cu un singur motor. Checkmate a fost prezentat pentru prima dată la show-ul aerian MAKS-2021. Aeronava a fost concepută pentru a fi furnizată atât Forțelor Aerocosmice ale Federației Ruse, cât și clienților străini. Aceasta va avea o arhitectură deschisă, pentru a putea fi adaptată la orice fel de comandă.
Principalele caracteristici anunțate de ruși vor consta în: viteza de până la doi mach, autonomia de zbor de 3.000 de kilometri și greutatea încărcăturii de luptă de 7.400 de kilograme. Pe aeronavă vor fi instalate sisteme de cercetare optică și electronică, de război electronic, de ochire optică și de comunicații cu gamă largă.
Su-75 Checkmate ar fi trebuit să submineze pe piața externă Gripen și F-35
Su-75 „Checkmate”, noul avion de generația a V-a, răspunsul rus pentru F-35, deocamdată la stadiul de machetă. Sursă foto: Kremlin
Industria aerospațială rusă dorește să submineze vânzările de avioane dezvoltate de alte țări, inclusiv ale aeronavei suedeze JAS-39E/F Gripen și ale avionului F-35, prin oferirea unei alternative mai puțin costisitoare.
Cu toate acestea, cel mai avansat avion de luptă al Rusiei, Su-57, are un singur client: Chiar Forțele Aerospațiale Ruse (VKS), și a fost produs doar în număr mic și la un preț semnificativ mai mare decât cel preconizat.
În plus, decizia Indiei de a suspenda finanțarea programului a împiedicat, de asemenea, procesul de dezvoltare a avionului Su-57. Pentru a preveni repetarea unei astfel de situații, Rusia a abordat Emiratele Arabe Unite în 2017 cu o propunere de colaborare pentru dezvoltarea Su-75.
În cadrul Salonului aeronautic de la Dubai din noiembrie 2017, urma să fie parafat un contract care să contureze împărțirea costurilor între cele două țări pentru program. Cu toate acestea, planurile EAU de a finanța programul ar fi fost abandonate din cauza presiunilor SUA.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News