"Compania Sukhoi dezvoltă un avion tactic ușor cu un singur motor cu greutatea la decolare de până la 18 tone. Viteza maximă a avionului va fi peste 2 Mach. Aeronava va fi super-manevrabilă și va avea performanțe îmbunătățite la decolare și aterizare, datorită echipării motorului cu sistemul thrust vectoring (control al vectorului de tracțiune). Raportul tracțiune-greutate al avionului va fi peste 1", a precizat sursa.
CEO-ul Rostec, Serghei Chemezov, a declarat reporterilor în decembrie 2020 că, Sukhoi lucrează la conceptul unui avion de luptă avansat cu un singur motor, de clasă ușoară și medie, cu și fără pilot. „Este în lucru dezvoltarea unui sistem de viitor pentru aviația de luptă, în clasele sale ușoare și medii. Acesta poate fi o platformă universală în versiunile cu echipaj și fără echipaj. Compania lucrează la conceptul și cerințele operaționale pentru o astfel de platformă. Facem acest lucru din proprie inițiativă, fără fonduri bugetare [federale]", a precizat șeful Rostec.
Comentariul autorului: Începând cu ianuarie 2021, Rusia, prin introducerea în înzestrarea Forțelor Aeriene a avionului Su-57, a devenit a treia țară din lume după SUA și China, care și-a fabricat propriile aeronave de generația a 5-a. Su-57, ca și americanul F-22 și J-20 chinezesc, are două motoare și o masă maximă la decolare în categoria 35 – 38 tone, fără încărcătură având 18 – 19 tone.
În schimb, avionul american F-35, tot de generația a cincea, este echipat cu un singur motor și are o masă maximă la decolare de 31 de tone (fără încărcătură masa fiind de 13,3 tone), aceste două caracteristici combinate împingând foarte sus ștacheta în ceea ce privește eficiența aeronavelor de generația a cincea.
Greutatea la decolare de până la 18 tone și viteza maximă de peste 2 Mach vor situa noul avion rusesc în zona caracteristicilor aeronavei F-16, desigur cu mențiunea foarte importantă că are capabilitatea stealth. Acestea îl vor face pretabil pentru operații în zone apropiate de aerodromul de bază, de aproximativ 500 km, fără realimentare în aer. Zonele cele mai probabile de operații ofensive pentru noile aeronave ar fi regiunile Marea Neagră - Marea Caspică și baltică. În general, aeronavele invizibile sunt folosite în misiuni pur ofensive, fiind dedicate descurajării. Posibil, Rusia să intenționeze exportul unei asemenea aeronave, care ar putea să devină un concurent serios pentru F-35.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News