Informația este publicată de agenția de presă rusă RIA Novosti care aparține statului rus. RIA citează surse anonime care susțin că aeronavele Su-57 sunt supuse testelor și zboară fără ajutorul pilotului. Totuși, publicația americană Popular Mechanics subliniază foarte corect că informația trebuie tratată cu suspiciune și privită pentru moment doar ca un zvon. Cu atât mai mult cu cât ea vine de la o sursă media controlată de Kremlin, dar și cel care a oferit informațiile către presa rusă a făcut-o sub protecția anonimatului.
Cert e că RIA precizează că în urma testelor pilotul nu face decât să monitorizeze sistemele aeronavei Su-57 care poate fi programată să zboare singură.
Avioanele Su-57 zboară singure sau e doar o altă perdea de fum a Rusiei?
Americanii spun că aeronavele care pot efectua zboruri autonome necesită instalarea unui echipament special care permite controlarea sistemelor sale, fie și de armament, de la distanță. Iar în acest sens Su-57 este o aeronavă cu un singur loc. În cazul în care pilotul se află în cabină, astfel de echipamente nu mai pot fi montate. Pur și simplu nu este suficient spațiu, precizează sursa citată.
Astfel, dacă informația este cu adevărat reală, există două posibilități: fie avionul Su-57 supus testelor este o variantă cu două locuri, fie aeronava este controlată de la distanță prin intermediul unui software special.
Informația trebuie privită cu suspiciune și prin prisma faptului că industria aviatică din Rusia este în urma statelor concurente în ceea ce privește dezvoltarea sistemelor de luptă autonome. Moscova încearcă din răsputeri să recupereze ecartul, cu toate că președintele Vladimir Putin a lăudat recent industria aeronautică din Rusia despre care consideră că rivalizează cu industriile occidentale și chiar le depășește în unele aspecte în dezvoltarea avioanelor de luptă.
Informații de acest gen nu sunt o noutate pentru presa rusă. În urmă cu zece ani, mass-media din Rusia anunța că până în 2012 Rusia va deține 144 de aeronave Su-57. Lucru care evident nu s-a întâmplat. Mai mult, aeronavele întâmpină dificultăți tehnice, în special pe partea de motorizare.
Iar aici putem să amintim și de programul tancurilor principale de luptă T-14 Armata, despre care rușii spuneau că vor deține 2.300 de tancuri până în 2020, dar despre care americanii estimează că ar fi în serviciu mai puțin de 50.
Su-57
Rușii consideră Su-57 o aeronavă stealth de a cincea generație, cu toate că performanțele sale sunt mult în urma F-35 și mai ales F-22 Raptor.
Suhoi a anunţat anul trecut începerea producţie în serie a avionului. Primul său zbor test al Su-57 a avut loc în 2010.
Cu un plafon de zbor de 20.000 de metri, Su-57 dezvoltă o viteză maximă de 2,45 Mach (3.025 km/oră) şi, potrivit rușilor, avionul a fost testat în luptă în Siria de două ori.
Forţele Aerospaţiale din Rusia au comandat un număr total de 76 de Su-57.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News