Bătrânul Amiral Kuznețov 's-a aprins' în timp ce era supus unor lucrări de reparație și mentenanță de la începutul lui 2017, prevăzute pentru a dura până în 2021.
În ciuda evenimentului nefericit, rușii au convingerea că lucrările pot fi finalizate conform calendarului.
Rusia anunță că pagubele incendiului sunt derizorii. Să o credem?
Alexei Rahmanov, CEO al United Shipbuilding Corporation (USC), afirmă că pagubele incendiului sunt minime și precizează optimist că va putea fi respectat calendarul modernizării portavionului. Potrivit oficialului rus, cel puțin pe hârtie, pagubele s-ar ridica la doar maximum 350, adică 4 milioane de dolari.
Francezii de la Opex360 semnalează corect că suma e una derizorie având în vedere că Moscova a estimat lucrările de modernizare la 300 de milioane de euro.
Informația trebuie privită însă cu suspiciune, în condițiile în care incendiul a devastat nava și au fost necesare nu mai puțin de 24 de ore pentru a îl stinge. Și, potrivit specialiștilor, un asemenea incendiu nu avea cum să nu afecteze structura navei și să modifice proprietățile oțelului.
„Calculând costul reparațiilor, ele s-ar încadra între 300 și 350 de milioane de ruble (3,4 - 4 milioane de euro). Am avut noroc că incendiul nu a deteriorat nimic semnificativ. Credem că acest incident nu va afecta finalizarea modernizării portavionului”, le-a declarat Rahmanov, săptămâna trecută, celor de la Tass, potrivit sursei citate. Oficialul rus a mai adăugat că la momentul izbucnirii incendiului mai multe echipamente esențiale portavionului erau demontate.
Amiral Kuznețov, singurul portavion al Rusiei
Amiral Kuznețov este nava amiral a flotei rusești și singurul portavion din dotarea marinei, iar conform catalogării interne este un crucișător greu purtător de avioane. A intrat în serviciu în 1991.
De-a lungul timpului a purtat mai multe nume: Riga, Leonid Brejnev, Tbilisi, fiind în cele din urmă botezat după amiralul flotei URSS, Nikolai Gherasimovici Kuznețov.
Este prima navă de acest fel, care a dat și numele clasei: clasa Kuznețov. Cea de a doua navă din această clasă a fost Varyag, care după dezmembrarea Uniunii Sovietice a ajuns în posesia Ucrainei, care apoi a vândut-o Chinei pentru a fi transformată în hotel plutitor.
În 1997 a intrat în reparații capitale, întorcându-se în serviciu în 1998. În ciuda problemelor tehnice, oficialii ruși vor ca portavionul Kuznețov să rămână în serviciu până cel puțin în anul 2030.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News