În cadrul unei videoconferințe cu presa de specialitate, piloții PZL Mielec Leszek Pawula şi Wojciech Romanczuk, au vorbit despre avantajele acestor elicoptere.
Leszek Pawula este șeful echipei de testare Black Hawk ai PZL, cu peste 4.300 de ore de zbor, în timp ce Wojciech Romanczuk, este pilot de testare, cu 3.500 de ore de zbor, fost pilot al Forțelor Speciale, care a activat în misiuni militare în zone de conflict precum Irakul.
Piloții polonezi spun că Black Hawk e un multirol care poate concura cu ușurință cu elicopterele configurate pe un singur tip de misiune
Pawula a subliniat că marele avantaj al Black Hawk S-70 propus României este designul militar care îi oferă o structură mult mai puternică decât a elicopterelor civile. Acest lucru îi permite să ridice o greutate mai mare decât elicopterele civile, chiar dacă au o putere identică a motorului.
Pilotul polonez spune că Black Hawk poate ateriza pe pante de 15 grade, în timp ce elicopterele civile pe pante de 7 grade. Dar pe lângă acest aspect, redundanța e unul din cele mai mari avantaje. Potrivit experimentatului pilot, Black Hawk dispune de sisteme care în cazul unei defecțiuni implementează imediat backup, dacă sistemele principale cedează . El spune că acest lucru îl face unul din cele mai sigure elicoptere din lume.
În același timp, Wojciech Romanczuk, fost pilot al Forțelor Speciale, a subliniat faptul că Black Hawk pot fi folosite în misiuni precum luptă, misiuni de căutare sau salvare, evacuare, incendii, misiuni de transport și diferite misiuni medicale de urgență. Configurarea se poate face extrem de rapid. Și, spune pilotul polonez, cu toate că S-70 e un elicopter multirol, el se adaptează la toate tipurile de misiune și poate concura cu ușurință cu elicopterele configurate pe un singur tip de misiune.
Black Hawk S-70 atinge performanțele unui elicopter de atac
Romanczuk spune că elicopterele pot oferi sprijin aerian iar S-70 în configurație de luptă poate transporta o cantitate similară de armament cu un elicopter de atac.
El spune că Black Hawk în configurație de luptă poate fi înarmat cu rachete ghidate și tunuri, dar e un elicopter care oferă sprijin la sol nu un elicopter de atac, în ciuda faptului că poate face față și tancurilor.
În același timp și Giuseppe Palumo, director pentru Black Hawk al Sikorsky, a subliniat și el că printre altele, în configurație militară, Black Hawk S-70i poate transporta până la 16 rachete Hellfire, mitraliere de 12.7 mm, tunuri de 20 mm.
Oferta PZL Mielec se referă la 12 elicoptere Black Hawk în versiunea S-70. Este vorba despre patru elicoptere maritime și opt de uscat.
Dacă România va alege Black Hawk, elicopterele vor fi construite cu design militar. Ele vor dispune de cockpit în întregime digital și vor fi produse în Europa - Polonia. Din SUA vor proveni motoarele și avionica, în rest, vor fi produse în întregime în Europa. Mentenanța se va face în țara noastră.
La licitație vor mai participa cu oferte și Leonardo și Airbus.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News