În noile imagini, o aeronavă, care prezintă mai multe asemănări cu designul prezentat anterior al avionului dezvoltat în cadrul programului NGAD apare discret într-o imagine grafică unde este realimentat în aer de un avion cisternă de tip LMXT.
Prin publicarea acestor noi imagini, compania Lockheed Martin a dorit să prezinte modul în care vor putea fi operate avioanele de luptă și de realimentare aeriană de generație viitoare, cerute de U.S. Air Force.
Acest avion de vânătoare este dezvoltat în cadrul programului NGAD (Next Generation Air Dominance). În prezent, este prea devreme pentru a spune dacă aceasta va fi configurația finală a avionului propus de Lockheed Martin, dar designul general ar trebui să rămână foarte apropiat de ceea ce se vede în aceste noi imagini grafice.
După cum au relatat analiștii de la The Drive, ceea ce "iese în evidență" în ceea ce privește construcția și aspectul avionului dezvoltat în cadrul programului NGAD este faptul că duzele de evacuare sunt în formă de diamant, iar cele două motoare sunt amplasate în partea superioară a fuselajului, iar partea inferioare fiind mai alungită - acest design a fost gândit să reducă urma termică și semnătura radar a avionului de luptă pentru a îmbunătăţi caracteristicile sale stealth.
De fapt, amprenta radar-RCS - măsura care calculează cât de detectabil este un obiect sau o platformă de către radare și care este un element cheie în caracterizarea unei aeronave ca fiind "stealth". După cum se poate observa, noul avion dezvoltat Locheed Martin în cadrul programului NGAD are fuzelajul acoperit cu un strat metalic reflectorizant/material compozit reflectorizant, care a fost văzut de-a lungul timpului şi pe avioane de luptă F-35, F-22 și F-117.
În acest moment, ar trebui să subliniem că nu este încă clar dacă aceste proiecte preliminare reprezintă alegerea finală pentru construcția și dezvoltarea avionului de luptă NGAD, deoarece mai multe companii lucrează pentru a prezenta diverse propuneri. Cu toate acestea, decizia Lockheed Martin de a face publice aceste imagini poate indica viziunea sa asupra modului în care ar trebui să arate avioanelor de generaţia a VI-a.
Recent a devenit cunoscut Proiectul Carrera - propunerea companiei Lockheed Martin pentru efortul Forțele Aeriene ale SUA (USAF) privind avioanele care colaborează în luptă (Collaborative Combat Aircraft - CCA) - o categorie drone care, vă îmbunătăţii capabilitățile de luptă ale F-35, F-22 și ale viitorul avion de de generaţia a șasea, care urmează să fie piesa centrală a familiei de sisteme Next Generation Air Dominance (NGAD).
Conceptele anterioare ale NGAD, publicate de Lockheed Martin, prezintă similitudini cu noua ilustrație. Reamintim că, în urmă cu doi ani, Will Roper, asistent pentru achiziții al Secretarului Forțelor Aeriene, a dezvăluit că U.S. Air Force au proiectat, construit și pilotat în secret un prim prototip al enigmaticului nou avion de luptă de generaţia a VI-a.
După ce în septembrie 2020, Will Roper, la acea vreme asistent pentru achiziții al Secretarului Forțelor Aeriene, a confirmat construirea și zborul cu un demonstrator NGAD la scara 1:1, lăsând să se înțeleagă o posibilă intrare în înzestrare în următorii 5 – 10 ani, informațiile ulterioare au domolit entuziasmul inițial, prin ducerea termenului de operaționalizare a aeronavei la primii ani de după 2030.
În continuare secretul și confuzia asupra proiectului NGAD al Forțelor Aeriene persistă. Deși oficialii americani fac unele precizări cu caracter general despre această aeronavă, acestea mai mult măresc suspansul, decât clarifică situația, lucru care de fapt se și urmărește într-un proiect de asemenea importanță.
NGAD are șanse mari să fie tot un avion stealth extrem la fel ca F-22
Ceea ce se știe sigur, este că NGAD va înlocui aeronavele F-22 și că în misiunile sale va fi însoțit de drone autonome de luptă – până la cinci drone potrivit discursului lui Frank Kendall din martie la conferința Asociației Forțelor Aeriene.
Înlocuirea lui F-22, considerat cel mai bun avion din lume, deși este cel mai vechi dintre aeronavele de generația a cincea, necesită un avion cel puțin la fel de capabil ca F-22.
În 2009, costul unui F-22 era estimat la 138 milioane de dolari, ceea ce în prezent reprezintă aproximativ 170 - 180 milioane de dolari.
Pornind de la această valoare actualizată a lui F-22, rezultă că NGAD se va axa, cel mai probabil, tot pe tehnologia stealth extrem – vinovatul principal pentru costul ridicat al lui F-22.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News