Probleme tehnice la mai multe MiG-21 LanceR după ce au fost alimentate cu kerosen de proastă calitate

MiG-21 LanceR, sursă foto: Foto: Bogdan Pantilimon, Statul Major al Forțelor Aeriene via Forțele Aeriene Române
MiG-21 LanceR, sursă foto: Foto: Bogdan Pantilimon, Statul Major al Forțelor Aeriene via Forțele Aeriene Române

Cinci avioane de tip MiG-21 LanceR ale Forțelor Aeriene Române au întâmpinat situații de ordin tehnic ca urmare a alimentării cu kerosen de proastă calitate.

Publicitate

În motivarea menținerii sechestrului pus pe bunurile unei femei, judecătorii Curții de Apel Ploiești, citați de publicția Gândul, au explicat întregul mecanism al unei afaceri prin care MApN a fost prejudiciat cu peste 6,5 milioane de euro iar mai multe avioane de vânătoare s-au stricat și au avut nevoie de reparații la Aerostar Bacău.

Concret, spun judecătorii, la data 27 februarie 2018, SC Jetfly Hub, condusă de omul de afaceri Cristian Berendel, a încheiat cu MApN, pentru o perioadă de patru ani, un acord cadru prin care societatea urma să furnizeze combustibil turboreactor de aviaţie pentru opt unități militare.

Prin contract, s-a convenit livrarea a două tipuri de kerosen, respectiv Jet Al şi Jet Al Premium. Conform caietului de sarcini, diferenţa între cele două tipuri de carburanţi era reprezentată de nivelurile impuse cu privire la trei parametri.

Potrivit sursei citate,  primul transport a fost conform contractului și a fost adus în Portul Constanța cu nava Evia Petrol. Ce nu știau, însă, reprezentanții MApN, era că în același port acostase cu mult timp înainte, încă din octombrie 2017, un vapor grecesc, încărcat cu kerosen ieftin, de proastă calitate.

Ca urmare, după ce primul transport a fost livrat, afaceriștii ar fi continuat să trimită către rezervoarele MApN din această navă. Mai apoi, potrivit anchetatorilor, alte două nave au adus în țară kerosen procesat în Grecia și Turcia, neconform cu cel achitat de Armata Română.

„Neconformitățile existente, constatate cu privire la specificaţiile tehnice carburanţilor proveniţi din vasele cele trei vase, au condus la deteriorarea unor aparate de zbor tip MIG 21 Lancer, care au ajuns în custodia S.C. Aerostar S.A. Bacău, unitatea de specialitate din România responsabilă cu reparaţia şi service-ul aeronavelor militare”, se arată în documentul întocmit de judecători.

 

Cinci avioane MiG-21 LanceR au întâmpinat probleme tehnice ca urmare a alimentării cu kerosen de proastă calitate

 

2. Sursă foto... (mig-21-lancer_88720300.jpg)

Sursă foto: Forțele Aeriene Române - ROAF Facebook

Reprezentanţii S.C. Aerostar au întocmit o adresă de informare prin care au sesizat Statul Major al Forţelor Aeriene cu privire la apariţia „unor manifestări neobişnuite” la unele echipamente.

În acest sens, la unitatea UM 01969 Câmpia Turzii într-o pompă s-a identificat şpan metalic în filtrul central din cauza lubrifierii necorespunzătoare, aceasta depinzând de proprietăţile chimice de lubrifiere ale petrolului folosit. La aceeaşi unitate militară, în două MIG -uri 21 Lancer s-au găsit probleme legate de alimentarea cu kerosen.

Concluzia specialiştilor Aerostar Bacău a fost aceea că, din cauza utilizării petrolului au rezultat pompe de combustibil deteriorate, iar cinci avioane MIG ar suferit defecțiuni.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel