„Recent, Forțele Aeriene au lansat o nouă estimare pentru primul zbor. Acesta este planificat pentru anul viitor, 2023”, a declarat un purtător de cuvânt al serviciului, pe 20 mai. Serviciul încearcă să fie cât se poate de „transparent” cu privire la proiect și „această estimare reflectă starea actuală a programului”, a adăugat purtătorul de cuvânt fără să precizeze cauza amânării.
Multe alte programe importante, cum ar fi avionul de antrenament T-7A de la Boeing, au raportat, recent, întârzieri din cauza problemelor în lanțul de aprovizionare și a lipsei de forță de muncă, potrivit Air Force Magazine.
B-21 „rămâne în limitele programului său de achiziție pentru costuri, program și performanță stabilite la Milestone B, care s-a bazat pe o estimare guvernamentală independentă pentru program”, a continuat purtătorul de cuvânt.
La începutul anului trecut, Directorul Biroului de Capabilități Rapide (Rapid Capabilities Office), Randall Walden, a prezis că bombardierul va zbura la „mijlocul lui 2022”, iar în martie a spus că primul avion a fost în mare parte asamblat și a fost supus testelor de calibrare în aer liber. Acestea vor fi urmate de teste taxi și primul zbor, dar nu a dat un calendar.
Pe de altă parte, surse din Forțele Aeriene și din industrie spun că B-21 va zbura, totuși, în 2022, deoarece aeronava va trebui să se aventureze în afara fabricii Northrop Grumman din Palmdale, California, pentru teste de motoare și alte teste.
Walden a declarat, în martie, că programul nu a fost afectat semnificativ de problemele lanțului de aprovizionare, ridicând posibilitatea ca o anomalie să fi fost descoperită în timpul testelor.
Generalul-locotenent David S. Nahom, locțiitorul pentru planuri și programe al Șefului Statului Major al USAF, a declarat Comitetului Camerei pentru Servicii Armate, pe 19 mai, că serviciul intenționează să achiziționeze până la 145 de bombardiere B-21, dar o strategie completă de achiziție nu a fost încă elaborată.
Forțele Aeriene intenționează să aloce programului B-21, aproape 32 de miliarde de dolari, pentru producție, cercetare și dezvoltare în perioada 2023 – 2027. B-21 va înlocui bombardierele B-1B și B-2 aflate în serviciu. În urmă cu trei ani, planul era ca B-2 și B-1 să fie retrase în 2031, respectiv 2032. Dar, Nahom a precizat că aceste date depind de progresul cu B-21 și a promis că nu se vor retrage până când nu vor „da mâna” cu B-21 care le va înlocui.
De la atribuirea contractului, Forțele Aeriene au spus că B-21 va fi „disponibil” pentru utilizare în luptă la „mijlocul anilor 2020”.
Citește și ”Noi detalii despre viitorul bombardier stealth al U.S. Air Force: Primul B-21 Raider este pregătit pentru zborul demonstrativ”
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News