Primul avion F-16 Block 70 „Viper”, destinat Bulgariei, a efectuat zborul de testare (Foto/Video). Dar bulgarii mai au de așteptat până la pilotarea F-urilor în cea mai modernă versiune

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
La 22 octombrie 2024, Lockheed Martin a publicat fotografii care surprind primul zbor de testare al noului avion de luptă de generația a IV-a F-16 Block 70 „Viper,” destinat Bulgariei.
La 22 octombrie 2024, Lockheed Martin a publicat fotografii care surprind primul zbor de testare al noului avion de luptă de generația a IV-a F-16 Block 70 „Viper,” destinat Bulgariei.

La 22 octombrie, Lockheed Martin a publicat fotografii care surprind primul zbor de testare al noului avion de luptă bulgar de generația a IV-a F-16 Block 70 „Viper”. Cu toate acestea, spre deosebire cum se întâmplă în cazul livrărilor standard, acest prim avion va rămâne staționat în Statele Unite, în loc să fie imediat trimis forțelor aeriene bulgare. Conform acordului, primele două F-16 bulgărești produse vor rămâne la o bază a forțelor aeriene americane pentru a fi utilizate ca platforme de antrenament, permițând piloților bulgari să exerseze și să cunoască acest avion avansat.

Bulgaria a comandat un total de 16 avioane de luptă F-16 Block 70, cunoscute și sub numele de F-16V sau „Viper”. Avioanele vor fi livrate în două loturi. Comanda inițială de opt avioane de luptă a fost făcută în 2019, iar o comandă suplimentară de alte opt avioane a fost aprobată în 2022, ca parte a unui plan pe termen lung de modernizare a Forțelor Aeriene ale Bulgariei și de renunţare la flotă îmbătrânita de aeronave MiG-29.

F-16 Block 70 este printre cele mai avansate versiuni ale acestui model de avion, echipat cu mai multe sisteme care sporesc eficiența și fiabilitatea în luptă. Radarul APG-83 AESA al avionului de vânătoare oferă rază de acțiune extinsă și urmărire de înaltă precizie pentru mai multe ținte simultan. 

Îmbunătățirile suplimentare pe care le are versiunea Block 70 a F-16 includ sisteme moderne de autoapărare, cum ar fi contramăsurile electronice concepute pentru a proteja avionul de apărarea antiaeriană de la sol. De asemenea, fuzelajul consolidat prelungește durata de viață operațională a aeronavei până la 12 000 de ore de zbor, minimizând solicitările de întreținere și asigurând operabilitatea pe termen lung.

Programul de pregătire pentru piloții bulgari care fac tranziția de la MiG-29 la F-16 este intensiv, necesitând timp și resurse substanțiale pentru a se asigura că sunt pe deplin pregătiți pentru această schimbare majoră, potrivit BulgarianMilitary.

Tranziția implică mult mai mult decât o adaptare a cunoștințelor de pilotaj cunoscute, deoarece acești piloți trebuie să se familiarizeze cu noi sisteme de avionică, tehnologii și tactici de luptă complexe. Pentru majoritatea piloților, procesul complet de a deveni pe deplin operaționali pe F-16 este prevăzut să dureze între nouă luni și un an.

Pregătirea începe cu cursuri teoretice și sesiuni de pregătire pe simulator, oferind piloților o introducere completă în sistemele electronice sofisticate ale F-16 și o mai bună înţelegere a comenzilor de zbor.

Această fază durează, în general, între două și trei luni și include studiul aprofundat al sistemelor avansate de navigație, de luptă și de control, care sunt semnificativ diferite de cele de pe MiG-29. Simulatoarele permit piloților să își dezvolte abilitățile de bază și să se simtă confortabil cu manevrabilitatea aeronavei în diverse scenarii - toate acestea minimizând posibilele riscuri care ar apărea în timpul unor zboruri reale.

După ce piloții finalizează instruirea în sala de curs și pe simulator, ei trec la faza practică de zbor sub supravegherea unor instructori experimentați. Această etapă presupune stăpânirea comenzilor și a caracteristicilor de bază ale F-16 în condiții reale de zbor. Timp de patru până la șase luni, piloții acumulează ore de zbor și capătă încredere în manevrabilitatea avionului F-16, adaptându-se treptat la performanțele și capacitățile sale de manevră.

Etapa finală a pregătirii se concentrează asupra manevrelor tactice și a competenței de luptă. În această perioadă, piloții se angajează în misiuni de luptă simulate, exersând tactici avansate de luptă aeriană și defensive aliniate la standardele NATO. Această fază, care durează încă două până la trei luni, este concepută pentru a pregăti piloții pentru complexitatea scenariilor de luptă reale și a misiunilor NATO.

Piloții cu experiență anterioară pe MiG-29 au un avantaj, deoarece posedă deja abilități de zbor de bază și o înțelegere de bază a tacticilor aeriene. Cu toate acestea, diferențele tehnologice și operaționale dintre MiG-29 și F-16 necesită în continuare o pregătire intensivă. Dacă fiecare etapă a pregătirii se desfășoară conform planului, fără întârzieri, piloții bulgari ar trebui să fie pe deplin pregătiți operațional pe F-16 în termen de nouă până la douăsprezece luni.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel