Acest demers începe în mod oficial procesul de selecție a uneia sau mai multe companii care să lucreze la dezvoltarea NGAD
Cu alte cuvinte, U.S. Air Force caută companii din domeniul industriei militare aeronautice care să lucreze la dezvoltarea avionul luptă de generaţia a VI-a, înlocuitorul avioanelor F-22.
Se doreşte ca un prim contract pentru dezvoltarea acestui avion să fie atribuit anul viitor.
NGAD va reprezenta un salt tehnologic imens față de F-22 Raptor, considerate cele mai performante avioane de generația a V-a, dar pe care americanii plănuiesc să le retragă treptat din serviciu.
Preț ireal pentru NGDA. Viitorul avion de generația a VI-a al SUA va avea un preț astronomic
Imagine concept - NGAD (Next Generation Air Dominance), viitorul avion de generația a VI-a al SUA. Sursă foto: US Air Force
În luna aprilie a anului trecut secretarul Forțelor Aeriene ale SUA, Frank Kendall, în cadrul unor declarații publice, a vorbit și de costul programului.
Kendall a evitat să dea cifre, dar a precizat că prețul estimat al unui viitor avion NGDA va fi de „mai multe sute de milioane de dolari”.
În comparație prețul unui F-35 Lightning II este în momentul de față de aproximativ 80 de milioane de euro în funcție de configurare.
Kendall a mai precizat recent că SUA vor avea nevoie de aporoximativ 200 de avioane pentru a înlocui F-22 Raptor.
Programul NGDA va dezvolta și drone autonome care vor fi integrate și controlate de viitorul avion.
SUA și-au anunțat încă din 2021 intenția de a renunţa treptat F-22 încă din 2021.
SUA vor să învețe din greșeli și să nu repete erorile programelor F-22 și F-35
NGAD și F-35, sursă foto: SandBoxx.us
Publicația americană Defense News a dedicat recent un material NGDA. Experții americani atrag atenția că oficialii de la Washington vor trebui să se uite atent la programele F-22 și F-35 și să nu repete greșelile de acolo, cu referire în ceea ce privește costurile de dezvoltare.
În fond, producția F-22 Raptor, deși cel mai performant avion din lume de generația a V-a, a fost stopată tocmai din cauza costurilor exorbitante ale programului. Mentenanța și întreținerea avioanelor reprezintă o altă vulnerabilitate, costurile acestor procese fiind și ele uriașe.
Dezvoltarea F-22 Raptor trebuia să dureze 9 ani și să coste 12.6 miliarde de dolari, dar în cele din urmă cei 9 ani s-au transformat în 19 ani iar costul programului a fost de 26.3 miliarde de dolari. Costul pe unitate al avionului a fost cu 177% mai mare decât cel estimat.
Nici cu F-35 Lightning II, cel mai scump program militar din istorie, situația nu e mai roză, trecând peste aspectele tehnice în ceea ce privește motorizarea.
F-35 a fost într-o continuă dezvoltare din 2001 de când contractul a fost atribuit. Potrivit sursei citate costul total depășește 428 miliarde de dolari, aproape dublu față de cel estimat de 233 de miliarde de dolari.
Decizia cu adevărat nefericită a Departamentului Apărării a fost să dezvolte și să procure simultan F-35. Cu alte cuvinte de fiecare dată când erau identificate probleme producătorul trebuia să modifice inclusiv aeronavele deja asamblate, adăugând un procent mare la costul programului.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News