Cel puțin, Polska Grupa Zbrojeniowa ia deja în considerare posibilitatea unei cooperări cu Korea Aerospace Industries. Acest lucru se datorează faptului că Varșovia a fost deja de acord să producă pe plan local avionului de luptă ușor FA-50PL și ar putea aprofunda în continuare cooperarea cu partea coreeană.
Informația provine dintr-un răspuns oferit pentru Defence24.pl de către Grupul Polonez de Armament (PGZ) Acest răspuns a subliniat că achiziția de către Polonia a avionului ușor FA-50 a început deja "cooperarea cu PGZ de la Korean Aerospace Industries".
În același timp, publicaţia Defence24 am fost informată că: "Este posibil ca, în viitor, acest lucru să ducă la o cooperare industrială în domeniul dezvoltării și producției de aeronave KF-21 Boramae, unde un partener natural pentru KAI Ltd. ar fi, printre altele, WZL din Bydgoszcz, un lider în industria aeronautică din Polonia, având deja, printre altele, experiență în derularea unor lucrări de mentenanţa pentru avioane F-16 şi C-130 Hercules''.
Compania utilizează soluții de ultimă generație pentru proiectarea și construirea de piese de aeronave, astfel încât domeniul de implicare al acesteia ar putea fi exprimat în domeniul service-ului, asamblării sau producției de componente pentru aeronavele KF-21.
Cu toate acestea, se menționează că decizia finală depinde de poziția Ministerului polonez al Apărării, care trebuie să decidă dacă face o achiziţie de avioane KF-21 pentru Forțele Aeriene Poloneze. Iar în cazul unei decizii pozitive, producția localizată parțială a acestui aparat ar putea fi desfășurată la întreprinderile poloneze.
Polonia a pus ochii pe F-35A, F-16 și FA-50PL
Trebuie remarcat faptul că, până în prezent, Varșovia a pus ochii pe trei tipuri de aeronave pentru a consolida capacitatea de luptă a Forțelor Aeriene Poloneze: F-35A, F-16 și FA-50PL. În această triadă, avioanele de vânătoare de generația a cincea vor juca rolul principal de atac și de comandă, cea mai mare parte a activității urmând să fie realizată de F-16. FA-50PL va avea rolul de aeronavă de antrenament, precum și de aeronavă de patrulare pe timp de pace, iar în cazul unor operațiuni de luptă, de aeronavă de rangul doi.
În același timp, în teorie, KF-21 Boramae ar putea foarte bine să își ocupe locul alături de avioanele F-16 ale Forțelor Aeriene Poloneze. În plus, în orice caz, nu vorbim despre o perioadă scurtă de timp. La urma urmei, începerea producției în serie a KF-21 este programată în prezent pentru 2026, iar primul zbor al aeronavei a avut loc abia la 19 iulie 2022.
Dar este, de asemenea, important pentru Korea Aerospace Industries (KAI) să găsească repede clienţi pentru acest tip de aeronavă, deoarece numai contractele de export pentru KF-21 vor putea justifica costurile cu adevărat astronomice ale acestui proiect, peste 12 miliarde de dolari, în care Indonezia a avut o participare destul de limitată. Și care, probabil, nu ar fi fost posibil fără transferul celor 21 de tehnologii de producție americane pe care le găsim şi la F-35.
Despre avionul FK-21 (KF-X) de generația a V-a dezvoltat de Coreea de Sud
KF-21 Boramae (cunoscut anterior ca KF-X ) este un avion de luptă de generația a V-a, dezvoltat de Korea Aerospace Industries în parteneriat cu mai multe companii din Indonezia. Având dimensiuni de 16,9m x 4,7m x 11,2m, KF-21 este mai mare decât F-16 și are o dimensiune similară cu F-18. Un alt partener al proiectului este compania americană GE Aviation care furnizează motoarele F414, utilizate şi pe avioanele F/A-18E/F Super Hornets și Saab JAS 39E/F Gripens.
Diverse publicaţii mass-media din domeniul aviaţiei indică data de 22 iulie ca fiind cea mai probabilă pentru zborul inaugural. Pentru un program atât de complex, întârzierea cu doar o lună poate fi considerată aproape nesemnificativă. Mai ales dacă ținem cont de faptul că între timp a existat o pandemie și neînțelegerile cu Indonezia, partener în acest program.
Compania sud-coreeană Korea Aerospace Industries (KAI) este responsabilă pentru proiectarea, asamblarea și testarea generală a aeronavei. Compania a avut experiență în dezvoltarea și fabricarea avioanelor din seria T-50. KF-21 Boramae este un avion stealth de nouă generație care combină elemente ale unui avion de vânătoare de generația a V-a. Deși inițial avioanele au fost destinate să fie produse ca aeronave de generația a V-a, prima aeronavă care a ieșit de pe linia de producție, conform specificaţiilor este de generaţia 4++.
Dar, conform producătorului, după o serie de alte lucrări planificate de actualizare, aeronava va devenit una de generația a V-a.
Cele șase prototipuri ale KF-21 Boramae produse până acum ar trebui să finalizeze faza de dezvoltare până în 2026. Aceasta va fi urmată de producția celor 40 de avioane KF-21 Boramae în configuraţia Block I. Avioanele KF-21 Block I sunt considerate aeronave de generația 4,5, având o amprentă radar destul de scăzută, similară cu cea a unui Dassault Rafale sau Boeing Super Hornet, și cu o electronică internă de generația a cincea.
După cum precizează publicaţia AviaciOnline, va urma şi un avion KF-21 Boramae în configuraţiile Block II şi Block III. În ceea ce privește KF-21 în configuraţia Block III, este de aşteptat ca această aeronavă să aibă caracteristici stealth similare cu cele ale F-35 sau F-22, pe lângă faptul că va încorpora alte tehnologii avansate care îl vor plasa pe deplin în liga aeronavelor de generația a V-a.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News