Planul de construcție navală al U.S. Navy, semnat de Trump: Pentru a contracara China, Statele Unite au nevoie de o flotă gigant de peste 350 de nave

DefenseRomania Team |
Data publicării:
Distrugătorul american USS Chafee. Sursă foto: U.S. Navy
Distrugătorul american USS Chafee. Sursă foto: U.S. Navy

Președintele Donald Trump a promulgat la 9 aprilie o nouă politică menită să revitalizeze industria americană de construcții navale, care a rămas mult în urma nivelurilor de producție stabilite de Republica Populară Chineză. Textul ordinului executiv, care menționează necesitatea de a consolida „capacitatea de construcții navale comerciale și forța de muncă din domeniul maritim”, reflectă multe dintre preocupările exprimate în rândul omologilor din domeniul apărării din industrie.

În cadrul unei audieri organizate la 8 aprilie de conducerea U.S. Navy în fața Subcomisiei pentru forțele navale a Senatului SUA, oficialii militari americani și-au exprimat îngrijorarea cu privire la stagnarea construcției de nave și la ceea ce ar putea însemna acest lucru pentru asigurarea unui rezultat pozitiv în cazul conflictelor de mare amploare.

În martie 2024, oficialii U.S. Navy au declarat ca obiectivul lor este creșterea flotei de nave de luptă la 381 în următorii 30 de ani, un plan care ar necesita investiții de cel puțin 40 de miliarde de dolari în fiecare an pe durata efortului, conform Biroului de buget al Congresului.

În prezent, în flotă există mai puțin de 300 de nave de luptă, iar acest număr este așteptat să scadă. Proiecțiile actuale indică faptul că U.S. Navy va retrage până în 2027 cu aproape o duzină mai multe nave decât se așteaptă să pună în funcțiune.

Într-o declarație politică in februarie, oficialii Ligii Marinei, organizație non-profit, au subliniat necesitatea de a extinde flota U.S. Navy, solicitând în același timp Congresului să crească finanțarea pentru șantierele navale și pentru construcţia spărgătoarelor de gheață ale Gărzii de Coastă.

Potrivit lui Matthew Sermon, managerul in cadrul programului bazei industriale al U.S. Navy, în următorul deceniu trebuie angajați aproximativ 250 000 de muncitori calificați sau bine remunerați pentru a atinge obiectivele de construcție navală și întreținere a navelor.

„Pur și simplu, avem nevoie de mai multe nave livrate la timp și în conformitate cu bugetul, iar noi suntem provocați în ambele domenii”, a declarat luna trecută Brett Seidle, secretar adjunct interimar al U.S. Navy pentru cercetare, dezvoltare și achiziții, în fața Comitetului senatorial pentru servicii armate. „Costurile cresc mai repede decât inflația, iar calendarele mai multor programe sunt întârziate cu unul până la trei ani”.

Recent, Government Accountability Office (GAO) a publicat un raport în care solicită schimbări radicale în domeniul construcțiilor navale din SUA pentru ca obiectivul de 381 de nave să poată fi atins vreodată.

U.S. Navy nu a reușit să își mărească flota în ultimii 20 de ani, în ciuda unui buget pentru construcția de nave care s-a dublat în acea perioadă, se arată în raport. Între timp, programul de fregate al U.S. Navy are o întârziere de trei ani în ceea ce privește livrările.

„Am constatat că navele U.S. Navy costă cu câteva miliarde mai mult și necesită mai mulți ani pentru a fi construite decât era planificat, în timp ce de multe ori nu îndeplinesc așteptările privind calitatea și performanța, a declarat Shelby Oakley, director în cadrul GAO, într-o declarație adresată Comisiei pentru servicii armate a Senatului.

Discutând în decretul său despre o industrie pe care GAO a descris-o ca fiind într-o „stare perpetuă de avarie”, președintele Trump a deplâns faptul că „decenii de neglijență guvernamentală au dus la declinul unei baze industriale cândva puternice și, în același timp, la întărirea adversarilor noștri și la erodarea securității naționale a Statelor Unite”.

Ca răspuns la recomandarea emisă la 9 aprilie, adjunctul președintelui pentru afaceri de securitate națională, Mike Waltz, a fost însărcinat să prezinte președintelui un plan de acțiune în termen de 210 zile. De asemenea, se așteaptă ca secretarul apărării, Pete Hegseth, să analizeze diferite modalități de a investi capital privat în capacitățile de construcție a navelor comerciale și de apărare, lanțurile de aprovizionare, infrastructura portuară, forța de muncă și repararea navelor.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
pixel