Decizia a fost luată marţi, dar US Air Force "rămâne preocupată de lentoarea progreselor Boeing pentru rezolvarea problemelor care limitează capacităţile operaţionale ale KC-46", au precizat forţele aeriene americane într-un comunicat.
US Air Force "va testa eficacitatea, adecvarea la nevoi şi capacităţile KC-46" pentru cele trei misiuni care i-au fost alocate: realimentarea în zbor, transportul de pasageri şi/sau de echipament şi evacuarea militară, se mai arată în comunicat.
Între timp, compania Boeing este însărcinată cu corectarea "deficienţelor" identificate în sistemul de armament al aparatului de zbor.
Pentagonul a anunţat în aprilie că a încetat să mai recepţioneze acest aparat de zbor din cauza slabei execuţii.
Programul de avioane de realimentare KC-46 a acumulat întârzieri în calendarul de livrare, şi în special pentru Boeing, care a fost nevoită să înscrie numeroase sarcini în contul său, pentru o sumă cumulată evaluată la peste trei miliarde de dolari.
Aparatul de zbor al Boeing a fost ales de US Air Force în 2011 după o competiţie dură cu rivalul său european Airbus, pentru a înlocui modelele KC-10 (un DC-10 modificat şi intrat în serviciu în 1981) şi KC-135, un avion de realimentare şi mai vechi, intrat în serviciu în 1957 şi din care cel mai recent exemplar a fost livrat în 1965.
Vezi și: Japonia, primul client internațional al lui Boeing pentru avionul cisternă KC-46
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News