Reunificarea cu Federația Rusă a dus la transformarea Crimeii într-o insulă, din cauza introducerii de către Ucraina a unei blocade de transport, energie și apă. În timp ce problema aprovizionării cu apă este încă foarte dificilă, cea a alimentării cu energie electrică a fost rezolvată. Acum a venit rândul îmbunătățiirii legăturilor de transport cu Rusia continentală. Cel mai important pas a fost făcut prin construcția Podului Crimeea, pe care au circulat mai întâi mașinile și camioanele, apoi trenurile. Inaugurarea autostrăzii Tavrida a reprezentat următorul pas logic în dezvoltarea infrastructurii de transport a peninsulei.
Autostrada, care începe de la podul din Kerch, este o cale rutieră modernă, cu patru benzi, de-a lungul căreia se poate circula prin aproape toată Crimeea. Prima etapă a construcției a legat localitățile Kerch și Simferopol, oferind un ocol convenabil pentru veșnicul „blocaj în trafic”, pe care automobiliștii trebuiau să-l suporte ore în șir. Pe 27 august, a fost deschis și al doilea tronson, până la Sevastopol. În viitor, vor fi construite coborâri suplimentare către mare.
Autoritățile ruse apreciază că inaugurarea autostrăzii Tavrida ar trebui să dea un impuls dezvoltării întregii peninsule.
În primul rând, trebuie ținut cont de faptul că lucrările de construcție s-au desfășurat într-un ritm alert începând din 2017 și au implicat muncitori locali, precum și materiale din producția peninsulei.
În al doilea rând, timpul de deplasare de la Podul Crimeea și până la Sevastopol se scurtează în mod radical, la cinci ore. Deja, în prezent, aproximativ 30% dintre turiști vin în peninsulă pentru odihnă cu mașinile personale. Capacitatea autostrăzii va crește de la 15.000 la 50.000 de mașini pe zi. Se așteaptă ca acest flux să crească din Rusia continentală. Autoritățile locale mizează și pe creșterea fluxului de investiții în construcția de hoteluri și alte obiective ale infrastructurii turistice.
În al treilea rând, accelerarea transportului va reduce costurile logistice ale companiilor, ceea ce poate afecta favorabil prețul final al mărfurilor de la raft.
Pe lângă toate acestea, trebuie spus faptul că, în Crimeea, au fost testate, cu succes, noi tehnologii. De exemplu, în timpul construcției, a fost folosit un amestec special de beton asfaltic, umplut cu material de piatră, datorită căruia suprafața drumului va rămâne uniformă și puternică mult timp. De asemenea, sistemele de poziționare a echipamentelor speciale în spațiu, folosind sateliți GLONASS / GPS, au fost întrebuințate în mod activ pentru a lucra în timpul nopții.
Trebuie menționat, de asemenea, că în timpul construirii autostrăzii Tavrida, au fost făcute o serie de descoperiri arheologice. Au fost descoperite un mormânt al războinicilor sciți, o peșteră carstică, cu oase de mamuți și alte animale, rămășițele unor așezări antice și un fragment de drum construit în timpul împărătesei Ecaterina cea Mare. Peștera unică a fost conservată și studiată, iar ulterior va fi transformată într-o zonă turistică.
Comentariul autorului: Bineînțeles că autostrada Tavrida va avea și o mare importanță militară.
În primul rând, aceasta va facilita urgentarea transportului trupelor ruse în interiorul peninsulei.
În al doilea rând și cel mai important, aceasta va permite aducerea rapidă în sprijinul grupării de trupe din Peninsula Crimeea a unor forțe suplimentare ale Regiunii Militare Sud din Ținutul Krasnodar.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News