Gheorghe Bosânceanu avertizează că factorii de decizie implicați în organizarea licitației riscă închisoarea dacă nu își asumă responsabilitatea respectării criteriilor impuse în hotărârea de guvern.
Astăzi, la Șantierul Naval Constanța, în prezența unui mare număr de invitați, printre care și 70 din străinătate, a avut loc ceremonia de botez a tancului de produse petroliere și chimice „Histria Atlas". Nașa colosului din oțel, cu lungimea de 180 metri, lățimea de 32,24 metri și pescajul de 11,20 metri a fost doamna Gabriella Salerno.
În cuvântul de prezentare, patronul șantierului, Gheorghe Bosânceanu a uimit asistența când a făcut referire la faptul că SNC, în asociere cu Naval Group, din Franța, companie în care statul francez este acționar majoritar, a participat și a câștigat licitația organizată de MApN, fiind în competiție cu șantierele navale Fincantieri, Italia și Damen, Olanda.
„Așa cum reiese din informațiile din presă, avem cea mai bună ofertă financiară. Deci am câștigat licitația. În concluzie, așteptăm ca în următoarele săptămâni, împreună cu reprezentanții Naval Group, să fim invitați la stabilirea termenelor de realizare a programului de modernizare a flotei Marinei Militare. Realizarea acestui program în Șantierul Naval Constanța este o soluție naturală, având în vedere vecinătatea cu Baza Logistică Navală Constanța și Comandamentul Marinei", a precizat, de la tribună, Gheorghe Bosânceanu.
La ceremonie a fost prezent și președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban. El a explicat, pentru EVZ, că întârzierea desemnării câștigătorului licitației pentru construirea corvetelor este inexplicabilă pentru că până și ministrul Apărării ar fi recunoscut oficial clasamentul care dă ca lider consorțiul SNC-Naval Group.
„După recunoașterea oficială de către ministru a clasamentului, lucrurile sunt ireversibile. Nu te poți juca cu niște jucători de asemenea anvergură pe piața internațională, gen Naval Group și ceilalți doi care au fost în competiție. Eu cred că, la modul cel mai urgent, acest lucru trebuie anunțat oficial și lucrurile să intre pe un făgaș. Nu mai vreau să vorbesc de situația geopolitico- strategică a României, ci pur și simplu este vorba de "a-l umili" pe unul din cei mai mari producători de nave militare din lume. Naval Group este o o entitate care produce de la submarine cu propulsie clasică și atomică, la vedete, la corvete, la fregate, la distrugătoare, la portavioane. Deci cred că e momentul să devenim, odată pentru totdeauna, serioși. Motivațiile probabil, cred că le bănuim cu toții. Nu a câștigat cine trebuia", a precizat Mihai Daraban.
Reprezentantul în Europa al Naval Group Franța, Laurent Morre, a fost mai prudent în declarații. El a ținut să precizeze că și guvernul francez, care este la curent cu faptul că Naval Group și SNC au avut cea mai bună ofertă, urmărește cu interes procesul de selecție, așteptând rezultatul licitației.
,,Procedura a avut două faze, calificarea tehnică și cel mai bun preț. Se pare că noi avem cel mai bun preț și înțelegem că, formal, propunerea noastră este cea câștigătoare. Naval Group este deținut în proporție de 65% de statul francez. Suntem pe deplin susținuți de guvernul francez. Fiind vorba de chestiuni foarte importante, nu numai din punct de vedere economic, dar și din punct de vedere strategic, guvernul francez urmărește cu interes, așteaptă rezultatul. Este un contract foarte mare, înțelegem că poate dura mai mult timp. Evident că suntem răbdători, dar autoritățile franceze sunt cu noi", a declarat Laurent Morre.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News