Încă o fabrică mare va ajuta la crearea de către companiile chineze a 25.000 de noi locuri de muncă, a adăugat el, citat de HungaryToday.
Sună foarte tentant, dar, în condițiile în care mai toate statele occidentale pășesc foarte atent când vine vorba de parteneriatul economic cu China, decizia Budapestei de a se lega într-o așa mare măsură de o economie precum cea chineză este cel puțin riscantă.
Dependența dăunează securității, am văzut asta în criza gazelor și încă simțim efectele. Acum, Budapesta este gata să joace cartea chineză.
Dealtfel, premierul Viktor Orban și-a anunțat pariul și în discursul său de acum doi ani, ținut în România, la Tușnad, când arăta că țara asiatică va deveni cel mai important actor global. Rămâne să vedem dacă calculele lui Orban vor avea aceeași acuratețe ca în cazul plafonării prețurilor la carburant, măsură care i-a explodat în față câteva luni mai târziu, când benzinăriile nu au mai avut ce vinde întrucât carburantul a ”migrat” către piețe care aveau un preț mai atractiv pentru furnizor.
Ungaria pe cale să devină un mare producător de baterii din lume. Dar cu ce cost?
În orice caz, Ungaria a devenit acum o destinație europeană majoră pentru investițiile corporative chineze, cu o serie de investiții care vizează industria bateriilor.
La sfârșitul anului 2023, Ungaria avea a treia cea mai mare capacitate de producție de baterii pentru vehicule electrice din lume, care va crește de la actualul 50 GWh pe an la 150 GWh până în 2025.
Ungaria ocupă locul patru în lume în ceea ce privește producția de baterii pentru vehicule electrice, care se vor extinde în următorii ani, pe măsură ce gigantul chinez CATL construiește o fabrică de baterii de 7,34 miliarde de euro, de 100 GWh, la Debrețin, lângă România, care ar trebui să funcționeze de anul viitor.
China are acum cea mai mare influență asupra producției din economia ungară, alături de Germania, anunță Peter Szijjarto
Șeful diplomației ungare se află în China, unde a vizitat sediul producătorului chinez de vehicule Great Wall Motors din Baoding. „Ungaria poate fi printre liderii transformării tehnologice datorită cooperării economice și investiționale strânse cu China”, a spus el după vizită.
Great Wall Motors ar putea să construiască în Ungaria prima sa fabrică din Europa, cu o investiție estimată la 5 miliarde de euro în sudul Ungariei, lângă Pecs.
De asemenea, trebuie menționat că prima universitate chineză din Europa (Universitatea Fudan) va fi deschisă în curând la Budapesta . Aproximativ 1,5 miliarde de dolari din costurile pentru construcția campusului vor fi asigurați printr-un împrumut de la o bancă chineză, potrivit documentelor obținute de Direkt36, un ziar maghiar de cercetare și jurnalism.
Dacă menționăm și faptul că președintele Xi va vizita Ungaria în mai, ca parte din turneul său european ce va cuprinde Serbia și Franța, putem să vedem că Beijingul este hotărât să lărgească aria de cooperare cu vecinii noștri.
La acestea adăugăm și proiectul de cale ferată Budapesta-Belgrad, finanțat de chinezi, în valoare de 1,9 miliarde de dolari, care încă se află în faza negocierilor, iar vizita lui Xi va impulsiona, cu siguranță, procesul.
Amintim că în februarie, Budapesta a anunțat un nou acord de securitate cu China, care ar putea vedea patrule de poliție chineză în țară, așa cum nota RadioFreeEurope.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News