Publicitate
Divizia navală a Thyssenkrupp va fabrica submarine identice, bazate pe tipul 212, pentru forțele navale ale celor două țări.
Guvernul de la Berlin deși, este în așteptarea aprobării din partea parlamentului, a făcut comanda pentru cele două submarine ale sale, acordul Legislativului fiind probabil doar o chestiune de timp, având în vedere că submarinele vor fi fabricate de industria proprie.
Semnarea contractului este prevăzută pentru această vară, se precizează în comunicatul ministerului norvegian al apărării, urmând ca primul submarin să fie livrat în 2029.
Ca parte a acordului, Norvegia și Germania au convenit, de asemenea, să cumpere rachete în comun și să finanțeze dezvoltarea unui nou tip de rachetă.
În 2017, Norvegia și Germania au convenit, de principiu, să construiască submarinele, ca parte a unei cooperări mai strânse a forțelor lor navale. Inițial, semnarea contractului cu ThyssenKrupp era planificată pentru anul 2019, precizează agenția de presă Reuters.
Partenerul din Norvegia al Thyssenkrupp pentru acest proiect, este Kongsberg Gruppen.
Submarinele Type 212, ca și cele din clasa italiană Todaro, au fost dezvoltate de compania germană Howaldtswerke-Deutsche Werft AG (HDW) pentru Forțele Navale ale Germaniei și Italiei.
Dispun de propulsie diesel, precum și de un sistem suplimentar de propulsie independentă de aer (AIP) care utilizează celule de combustie cu hidrogen. Submarinele pot funcționa la viteză mare pe motorină sau pot trece la sistemul AIP, pentru o deplasare lentă, dar silențioasă. Pot rămâne în imersie până la trei săptămâni, cu o evacuare redusă de căldură. În plus, potrivit specialiștilor, nu produc vibrații, ceea ce le face extrem de silențioase și practic nedetectabile.
Comentariul autorului: Germania mai are șase submarine Type 212, care au intrat în serviciu în perioada 2005 - 2016. Deschiderea germană la Marea Nordului este de aproximativ 250 km, în timp ce la Marea Baltică este de aproape 450 km.
Norvegia are șase submarine din clasa Ula, fabricate în Germania, care au intrat în serviciu în perioada 1989 – 1991. Deschiderea maritimă a Norvegiei este de peste 2500 km, dar Marea Norvegiei și Marea Barents sunt intens monitorizate de Forțele Navale ale SUA și Marii Britanii, deoarece zona respectivă este poarta de ieșire în apele oceanice, a Flotei ruse de Nord.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News