Acest lucru a devenit clar pe 29 ianuarie, după ce șeful Marinei Bulgăre, contraamiralul Mitko Petev, a anunțat că termenul de depunere a ofertelor de către companiile care intenționează să participe a fost prelungit până la 16 aprilie. După care o comisie interministerială va analiza ofertele depuse. Modificarea termenului limită a fost solicitată de doi potențiali ofertanți, precizează BulgarianMilitary, fără să spună care sunt aceştia.
Admiralul Mitko Petev a declarat că, astfel, nu ar exista niciun motiv oficial pentru că unele companii să-și retragă participarea.
Până în prezent, șapte firme și-au confirmat intenția de a prezenta oferte, acestea fiind două companii germane - "Fr.Lurssen Werft GmbH & Co.KG" și "ThyssenKrupp", "NAVAL GROUP", "DAMEN", Fincantieri "(Italia), compania spaniolă " Navantia ", precum și compania bulgară "Dolphin MTG ".
Ideea pentru noile nave de patrulare care urmează să fie construite în Bulgaria este sugerata periodic de diverși reprezentanți ai guvernului, printre care prim-ministrul Bojko Borisov și ministrul Apărării Krasimir Karakchanov. Din câte separe, singura companie bulgară interesată să participe la acest proiect "MTG Dolphin", fiind şi cea mai favorizata pentru câştigarea licitaţiei. Deci, putem trage concluzia că Bulgaria vrea ca cele două nave de patrula să fie în totalitate produse pe teritoriul ţării şi dacă se poate de către o companie bulgară.
Inițial, a fost planificată încheierea unui contract până la sfârșitul lunii mai, dar din cauza întârzierii proiectului termenul a fost anulat. Cadrul financiar ridică cele mai mari semne de întrebare, deoarece guvernul bulgar intenționează să plătească eşalonat pe o perioadă de zece ani întreaga sumă, dar nu este clar dacă cealaltă parte, firma care va fi aleasă, va accepta un astfel de plan.
Acordul se ridica la aproximativ 1 miliard de leva, prima navă fiind programată pentru livrare până la sfârșitul lunii decembrie 2023, iar cea de-a doua până la sfârșitul lunii decembrie 2024.
În prezent, flota de nave de război a Marinei Bulgăre este compusă din trei nave, toate fabricate în fosta Uniune Sovietică, și trei nave belgiene din clasa E-71, care au fost achiziționate la mâna a două în 2005 și 2008. Navele fabricate în fosta URSS au probleme serioase cu întreținerea și furnizarea de piese de schimb.
Ele nu sunt interoperabile cu standardele NATO, ceea ce face imposibilă participarea lor la apărarea colectivă a Alianței. Potrivit Ministerului Apărării, dacă acestea vor fi înlocuite cu două noi nave de patrulare, acest lucru va economisi 7,3 milioane de leva pe an din bugetul pentru apărare.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News