MiG-31, în cea mai modernă variantă: Rușii integrează sistemul fly-by-wire pe avioanele care vor proteja frontierele nordice ale Federației

Gheorghiță Orjanu |
Data publicării:
MiG-31
MiG-31

Modernizarea avioanelor de vânătoare de mare altitudine, MiG-31, va crește eficiența misiunilor lor, în special pentru a proteja frontierele de nord ale Rusiei pe fondul interesului în creștere al altor state pentru zona arctică, a declarat, vineri, generalul-maior Vladimir Popov, pilot militar emerit al Forțelor Aeriene ruse, pentru agenția de presă TASS.

După o primă modernizare principală a aeronavelor MiG-31, prin aducerea la varianta BM, începută în 2007, desfășurată și în prezent, industria de apărare rusă a început procesul de instalare a sistemului de control fly-by-wire, înlocuind astfel  comenzile convenționale de zbor manuale cu o interfață electronică.

Adjunctul ministrului apărării, Alexei Krivoruchko, a vizitat uzina de aviație Sokol (o sucursală a MiG Aircraft Corporation) din Nijnîi Novgorod pentru a inspecta lucrările de modernizare a avioanelor MiG-31. Cu această ocazie, conducerea uzinei l-a informat că eficiența aeronavei va crește de aproximativ trei ori după procesul de reparație și modernizare majoră.

 

Rusia continuă modernizarea MiG-31 în versiunea BM și efectuează teste cu un sistem de control fly-by-wire

 

Principala sarcină a întreprinderii de aviație Sokol este să efectueze reparații capitale și lucrări ample de modernizare la flota de MiG-31 aducând-o la nivelul MiG-31BM, iar această activitate continuă din 2007, a precizat conducerea fabricii.

În plus, se efectuează și teste de stat pe MiG-31BM cu un sistem de control fly-by-wire. „Există o opțiune de modernizare a acestei aeronave, prin care trecem de la sistemul de control mecanic la cel de comandă fly-by-wire, o serie de computere fiind montate pe avion”, a informat conducerea fabricii Sokol, citată de TASS.

Potrivit pilotului emerit, generalul-maior Popov, misiunea principală a aeronavei MiG-31 este protecția spațiului aerian al Rusiei în zona nordică, unde există un număr redus de aerodromuri. Până acum, Rusia a reconstruit, în regiunea polară, zece aerodromuri, care existau în perioada sovietică, a amintit el.

 

MiG-31 vor fi întrebuințate în special pentru a apăra frontierele arctice ale Federației Ruse

 

2. -imagine fara descriere- (mig_31_86206300.jpg)

Avionul de luptă MiG-31, pe lângă înălțimea mare la care zboară, se remarcă și prin autonomia foarte mare (până la 3000 km cu două rezervoare suplimentare și patru rachete R-33E la bord), pentru o aeronavă cu misiuni de vânătoare, făcându-l cel mai potrivit pentru Arctica.

Pe 26 martie, potrivit TASS, pentru prima dată în istoria marinei ruse, două MiG-31 au efectuat un zbor deasupra Polului Nord cu realimentare în aer.

După anul 2017, avionul a devenit și o platformă pentru sistemul de rachete hipersonice aeropurtate Kinzhal, iar noul model a fost numit MiG-31K.

În prezent, o escadrilă de MiG-31K cu rachete hipersonice Kinzhal este în serviciu de luptă experimental în Regiunea Militară Sud a Rusiei. De asemenea, un regiment de aviație cu aeronave MiG-31BM, staționat la Kansk, în regiunea Krasnoyarsk din Siberia de Est, urmează să fie dotat cu rachete hipersonice Kinzhal până în 2024.

O aeronavă cu sistem de control fly-by-wire este mai ușoară și mai sigură decât un design similar cu comenzi convenționale. Acest lucru se datorează greutății totale mai mici a componentelor, riscului mai scăzut de defectare a elementelor  electronice comparativ cu cele mecanice și stabilității mai mari a aeronavei prin eliminarea sistemelor mecanice voluminoase și cu mase mari, care, de regulă, introduc limitări în zborul avionului.

 

Sistemul fly-by-wire

 

Prima aeronavă pur electronică fly-by-wire fără rezervă mecanică sau hidraulică a fost Apollo Lunar Landing Training Vehicle (LLTV), care a zburat pentru prima dată în 1968.

Avionul de pasageri Concorde a fost prima aeronavă din lume în producție de serie cu sistem fly-by-wire analogic, iar avionul de luptă F-16 primul din lume cu sistem fly-by-wire digital.

Alte evoluții în modernizarea comenzilor aeronavelor sunt:

            -  ”fly-by-optics”, cu folosirea fibrelor optice, care dau o rezistență mai mare la perturbările electromagnetice;

            - ”power-by-wire”, circuitele hidraulice care sunt voluminoase și grele sunt înlocuite cu sisteme electronice;            - ”fly-by-wireless”, prin care cablurile electrice/optice sunt înlocuite cu dispozitive și sisteme fără fir;            - ”sisteme inteligente de control al zborului” - îmbunătățirile sunt în principal actualizări de software la sistemele de control de zbor digitale complet computerizate existente.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel