Publicitate
Potrivit lui Merkel, renunțarea la consumul de gaze naturale este necesară pentru a se pune în aplicare politica de neutralitate climatică adoptată de Uniunea Europeană.
"Cel mai târziu, în 25 de ani, gazul din Rusia nu va mai fi exportat către Europa sau se va face în volume mult mai mici", a precizat cancelarul. Este necesar ca nu doar Moscova, ci și Kievul să se pregătească pentru această evoluție, a subliniat Merkel.
"Ucraina ar trebui să se pregătească pentru faptul că Europa nu va mai fi dependentă de gaze. Ucraina, ca și alte țări, ar trebui să înțeleagă ce să facă atunci când se va întâmpla acest lucru", a avertizat cancelarul.
O opțiune posibilă este cooperarea în domeniul hidrogenului, a sugerat ea, adăugând că astfel de proiecte ar trebui dezvoltate pas cu pas, iar în 2024, când expiră actualul contract pentru tranzitul combustibilului rus prin Ucraina, „hidrogenul, încă, nu va înlocui gazul".
Compania națională de gaze din Ucraina și comerciantul german de gaze RWE Supply & Trading GmbH au fost de acord să coopereze în dezvoltarea proiectelor pe bază de hidrogen, relatează Deutsche Welle. În timpul vizitei lui Merkel la Kiev, reprezentanții celor două companii au semnat un memorandum de înțelegere și un plan pentru a începe, din septembrie, activitățile comune în cadrul grupurilor de lucru.
Printre altele, Germania explorează posibilitatea de a vinde hidrogen ucrainean „verde” pe piețele europene. Președintele Consiliului de administrație al Naftogaz, Iuri Vitrenko, a declarat că Ucraina are „un mare potențial pentru dezvoltarea economiei hidrogenului în cooperare cu Germania”, potrivit publicației ucrainene UAWIRE.
În ceea ce privește gazoductul Nord Stream-2, care, potrivit gigantului rus Gazprom, poate fi pus în funcțiune încă din acest an, Germania va iniția sancțiuni dacă autoritățile ruse încep să folosească proiectul ca armă, a asigurat Merkel.
Ea a adăugat că Germania se va asigura că acordul privind tranzitul gazului rusesc prin Ucraina, care expiră în 2024, va fi prelungit cât mai curând posibil.
Comentariul autorului: Germania, Japonia și SUA sunt țările cel mai avansate în cele două tehnologii de folosire a hidrogenului pentru propulsie – motoare pe bază de celule electrice (fuel cell electric vehicle - FCEV) și motoare clasice având hidrogenul drept combustibil (hydrogen internal combustion engine vehicle - HICEV).
Referitor la motoarele pe bază de hidrogen, în 2019, Katsushi Inoue, președintele Honda Europe, a declarat: „Ne concentrăm acum pe vehiculele hibride și electrice. Poate că vor veni mașinile cu hidrogen cu celule de combustibil, dar aceasta este o tehnologie pentru următoarea eră”.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News