Dilema e în felul următor: Rachete hipersonice Kinjal, dar cu anularea capacităților stealth ale Su-57? Căci una împreună cu cealaltă nu se poate în acest moment.
Despre integrarea Kinjal pe Su-57 a vorbit generalul (r.) rus de aviație Vladimir Popov, într-un interviu acordat publicației ruse News.ru. El subliniază că rachetele hipersonice Kinjal pot fi integrate pe Su-57, dar industria rusă va trebui să-și asume sacrificarea capacității stealth, o caracteristică specifică aeronavelor de generația a 5-a, care înseamnă de altfel o semnătură redusă pe radar și astfel o dificilă identificare de către inamic a aeronavei.
Avioane de tip Su-57 considerate de Rusia - generația a V-a
„Cred că Su-57 ar putea lansa rachete Kinjal (n.r. - hipersonice). Dar acest lucru va duce la pierderea capacității de identificare dificilă pe radar. Acesta este probabil singurul motiv pentru care încă nu integram Kinjal pe avioane Su-57. Dar presupun că industria de apărare testează o versiune a rachetei care să fie dezvoltată special pentru acest tip de avion (n.r. - și care să nu-i afecteze capacitățile stealth)”, a precizat generalul rus.
Potrivit acestuia dacă azi ar fi integrate rachete Kinjal pe Su-57 semnătura radar a aeronavelor de generația a 5-a ar deveni la nivelul unor avioane precum Su-30, Su-34 sau Su-35.
„Su-57 cu rachete hipersonice Kinjal ar deveni vizibil pe radar la aproximativ același nivel precum aeronave de generația 4+ ca Su-30, Su-34 sau Su-35. Intră în raza de operare a radarului iar sistemele de detectare ale inamicului are deja capacitatea să identifice la distanțe semnificative, ceea ce nu e deloc practic pentru o aeronavă de generația a 5-a”, a conchis pilotul rus.
Câteva date despre Su-57, care s-a „născut” greu. Marea problemă a fost motorul, dar rușii spun că au rezolvat-o
Su-57, sursă foto: Ministerul Apărării de la Moscova
Rușii au ajuns la concluzia că motorul Saturn AL-41F pur și simplu nu este suficient de puternic pentru Su-57 și au anunțat că au rezolvat problema, prin dezvoltarea noilor motoare Saturn Izdeliye 30 proiectate special pentru Su-57.
La toate acestea se adaugă grelele „chinuri ale facerii”.
Programul de dezvoltare al avionului de generația a 5-a fost lansat în 2002, dar primul lot de avioane a fost livrat abia în 2019, iar chiar și atunci, primul Su-57 din producție de serie s-a prăbușit înainte de livrare din cauza unor probleme tehnice.
În ultimii cinci ani aviația militară a Rusiei a primit în dotare numai puțin peste 20 de avioane de vânătoare de tip Su-57, în cadrul unui contract care prevede achiziționarea a 72 de aeronave de acest tip până în anul 2027. Mai exact, până la finalul anului trecut au fost produse doar 22 de avioane Su-57.
Cu toate că Moscova afirmă despre Su-57 că ar fi aeronave de generația a 5-a, ceea ce se vrea răspunsul rus la F-35, gurile rele spun totuși că Su-57 e mai degrabă o aeronavă de generația 4.5.
Cu toate acestea la finalul lunii trecut șeful corporației de stat Rostec, Serghei Chemezov, a declarat că Federația Rusă intenționează să crească producția de avioane de vânătoare de generația a cincea Su-57, pentru a acoperi nevoile Ministerului Apărării și pentru a oferi aeronavele de acest tip clienților străini.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News