Publicitate
Ca parte a acestui plan, doar în 2019, China a lansat peste 20 de nave mari de război, de la distrugătoare și corvete, la imense docuri plutitoare pentru aterizarea elicopterelor, China având nevoie de o flotă care să-i protejeze numărul tot mai mare de portavioane, precum și interesele sale în întreaga lume.
Nu există proiecții oficiale chineze cu privire la numărul de nave, dar Serviciul de cercetare al Congresului SUA estimează că China va construi aproximativ 65 de nave de război în următorul deceniu. În raportul său „Modernizarea navală a Chinei: implicații pentru capabilitățile marinei SUA” lansat în decembrie, Serviciul preconizează că s-ar putea ajunge la flotă de 425 de nave, inclusiv portavioane, submarine și distrugătoare, relatează Thestar.com.
Marina chineză a depășit SUA, ca număr de nave
Departamentul Apărării SUA spune că Beijingul „are cea mai mare flotă din lume, cu o forță de luptă totală de aproximativ 350 de nave și submarine”. Serviciul de cercetare al Congresului plasează forța de luptă a Marinei SUA la aproximativ 293 de nave de la începutul anului 2020.
Cu toate acestea, cuirasatele marinei SUA sunt mult mai mari și mai pregătite pentru luptă, SUA având 11 portavioane cu propulsie nucleară, în timp ce China are în funcțiune două portavioane, Liaoning și Shandong, iar un al treilea va fi lansat anul acesta. Lucrările la cel de-al patrulea portavion, o navă gigant cu motor convențional, având cel mai avansat sistem de catapultă electromagnetică, vor începe anul acesta.
De asemenea, China a construit șase distrugătoare stealth de tip 055, care se plasează imediat în urma clasei Zumwalt a Marinei SUA.
În plus, China State Shipbuilding Corporation, va moderniza aproximativ 20 de fregate, cunoscute sub numele de Tip 054B, potrivit revistei militare chinezești Ordnance Industry Science Technology.
Tehnică militară superioară celei din Rusia
Elicopterele antisubmarin, Z-20F de producție chinezească vor înlocui elicopterele originale rusești KA-28, relatează publicația.
„Prețurile KA-28 rusești și ale Z-20F din China sunt aceleași, dar primul nu este la fel de agil și puternic ca avionul autohton, deci de ce nu îl folosiți pe cel mai bun?” potrivit expertului militar din Beijing, Zhou Chenning
O problemă delicată: instruirea personalului
Experții militari au declarat că planul agresiv al Beijingului de a crește numărul navelor are implicații pe termen lung pentru antrenamentul trupelor, capacitatea de luptă și chiar întreținerea navelor.
Andrei Chang, redactor-șef al Kanwa Defense Review, a declarat că este imposibil pentru o țară să instruiască căpitanii și marinarii capabili să comande aproape 100 de nave de război moderne în 10 ani.
Beijingul are nevoie de flotile navale pentru a proteja liniile de aprovizionare cu petrol care se întind din Orientul Mijlociu până în Marea Chinei de Sud. De asemenea, China trebuie să protejeze interesele din cadrul Inițiativei Belt and Road (Noul Drum al Mătăsii), un proiect masiv de infrastructură care ajunge din Asia de Est până în Europa.
În același timp, Marina chineză trimite nave militare pentru a participa la misiunea anti-piraterie a Națiunilor Unite în Golful Aden.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News