Întârzierile în livrarea către Pentagon au fost legate de problema persistentă privind actualizarea standardului Technology Refresh 3 (TR-3), care se referă la o serie de îmbunătățiri software și hardware ale F-35, oferind avioanelor funcționalități precum afișaje mai performante sau putere de procesare crescută.
Decizia a fost anticipată încă de acum o lună, așa cum nota atunci și DefenseRomania.
Decizia de a merge mai departe fără implementarea completă a sistemului TR-3 a fost luată în coordonare cu diferitele părți interesate, potrivit JPO.„Am luat decizia de a merge mai departe cu planul implementării parțiale a software-ului TR-3”, a declarat locotenentul general Mike Schmidt, ofițer executiv al programului la Biroul Programului Comun F-35.
Implementarea sistemului de hardware și software Technology Refresh 3 (TR-3), se află în întârziere din cauza problemelor apărute pe lanțul de aprovizionare cu componentele necesare TR-3.
„F-35 TR-3, loading 95%”
Lockheed Martin lucrează intens pentru a integra standardul TR-3 pe avioanele de generația a 5-a de tip F-35 Lightning II, dar este vorba de un proces complex. Versiunea „complet capabilă de luptă” ar trebui să fie disponibilă abia în 2025, așa confirma directorul executiv al Lockeheed Martin, Jim Taiclet.
În cadrul expoziției internaționale Black Sea Defence And Aerospace 2024 (BSDA 2024), DefenseRomania a discutat cu oficiali ai Lockheed Martin inclusiv despre implementarea standardului TR-3.
Greg Day, Director International Business Development la Lockheed Martin, spunea atunci că TR-3 a atins capacitatea de 95%.
În prezent Lockheed Martin, împreună cu oficiali americani, lucrează „la foc automat” pentru a completa procentul rămas. ”Avem azi atins procentul de 95% din funcționalitatea acestei capacități în testul de zbor. Obiectivul nostru este să completăm procentul rămas”, preciza oficialul companiei americane.
Lockheed Martin , producătorul aeronavei, a rămas cu avioanele F-35 în inventar ca urmare a întârzierilor. În ciuda reluării livrărilor, Pentagonul va continua să rețină o parte - dacă nu toată - din plata finală pentru fiecare avion. Aproximativ 7 milioane de dolari din plata finală pentru fiecare avion au fost reținute până în prezent, dar sursa nu a spus cât de mult ar putea fi reținut la reluarea livrărilor.
F-35 e cel mai scump program militar din istoria Statelor Unite ale Americii. Avioanele americane sunt o poveste de succes și în Europa, unde mai multe state au ales înzestrarea cu F-35. România e new entry pe această listă, urmând să achiziționeze 32 de avioane de luptă F-35, iar potrivit celor precizate de ministrul Apărării Angel Tîlvăr, anul acesta Bucureștiul intenționează să semneze acordul.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News