Publicitate
„Acum toată lumea vede consecințele dezastrului din Marea Neagră - păcură care poluează coasta. Rusia folosește nave foarte vechi - de 50 de ani - folosește orice doar pentru a face bani. Aceasta este o amenințare la scară largă - atât în ceea ce privește finanțarea războiului, cât și în ceea ce privește afectarea mediului înconjurător”, a declarat Zelenski într-un discurs luni seara.
Președintele Ucrainei a subliniat că nicio mare nu merită toate aceste daune cauzate de prezența rusă.
„În acest moment, păcura din Marea Neagră este problema oamenilor, iar Putin nu face nimic, este interesat doar de vechile sale rachete Oreshnik și alte nebunii. Trebuie să facem tot posibilul pentru a forța Rusia la pace reală și la responsabilitate pentru tot ceea ce a făcut cât mai repede posibil”, a subliniat Zelenski.
Pe 15 decembrie, au apărut informaţii că două petroliere se scufundau în Strâmtoarea Kerci - Volgoneft 212 și Volgoneft 239. La bordul tancurilor petroliere se aflau 13 și, respectiv, 14 persoane. Salvatorii au evacuat 13 membri ai echipajului de pe Volgoneft 212, dar unul dintre ei a murit. Aceste nave transportau cantităţi enorme de păcură. O deversare majoră de petrol fiind înregistrată pe mare.
La 17 decembrie, ministrul protecției mediului și resurselor naturale al Ucrainei, Svitlana Hrinchuk, a raportat că pagubele preliminare ca urmare a scufundării a două petroliere în Strâmtoarea Kerci ar putea ajunge la 14 miliarde de dolari.
Accidentul din Marea Neagră demonstrează ce daune de mediu pot provoca vechile petroliere cu petrol rusesc în întreaga Europă
Se pare că mai mult de 3 000 de tone de pacură au ajuns în mare. În prezent, lungimea contaminării este de cel puțin 60 de kilometri, de la podul din Crimeea până la Anapa, în regiunea Krasnodar.
Natalia Gozak, director al Greenpeace Ucraina: „Accidentele în care au fost implicate cele două petroliere în strâmtoarea Kerci, ambele având peste 50 de ani, conform diverselor rapoarte, sunt grave, iar scurgerile de păcură pun acum în pericol ecosistemul local. Accidentul este un semnal de alarmă al unei probleme mult mai mari: Rusia folosește această flotă de petroliere învechite pentru a exporta țiței și pentru a alimenta războiul din Ucraina. Acestea trebuie adăugate de urgență pe lista de sancțiuni a UE.”
Greenpeace Germania a publicat un raport cu o listă a celor mai periculoase 192 de petroliere din ,,flota fantomă'' a Rusiei. Cele 192 de petroliere sunt învechite, insuficient asigurate, iar unele au atras atenția în trecut din cauza defecțiunilor tehnice și a transferurilor periculoase de țiței de la navă la navă.
Anterior, organizația ecologistă a investigat posibilele consecințe ale unui accident cu ,,petroliere din flota fantomă'' a Rusiei în largul coastei germane și ale unei scurgeri de petrol cu ajutorul balizelor GPS. Ecologiștii au amplasat geamanduri echipate cu transmițătoare de-a lungul rutei petroliere. Mișcările documentate ale balizelor arată cum s-ar răspândi o pată de petrol în largul coastei germane.
Săptămâna trecută, două petroliere, Volgoneft-212 și Volgoneft-239, s-au scufundat în strâmtoarea Kerch (care face legătura între Marea Neagră și Marea Azov). Ambele petroliere, fiecare cu o vechime de peste 50 de ani, conform diferitelor rapoarte, transportau împreună între 8 000 și 9 000 de tone de produse petroliere. Ulterior, un al treilea petrolier, Volgoneft-109, a transmis un semnal de urgență din cauza unei scurgeri de produse petroliere.
Volgoneft este o clasă de nave fluvio-maritime concepute pentru transportul de produse petroliere (benzină, kerosen, păcură, motorină) între porturile fluviale și maritime. Cel mai adesea acestea operează între râul Volga și mările Neagră și Azov.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News